Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
På skiferie for første gang
#181620 18/09/2013 6:02 PM
TeleToo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Min kjære og jeg vurderer vår første skiferie.

Forutsetningene er som følger:                                                                                   

• Kjæresten min har gjennomført sine første turer på randoneeski, og er dermed helt fersk.
  • Jeg har kjørt telemark i noen år, men klarer meg godt uten de bratteste hengene.
  • Vi ønsker oss et sted med variert løypenett og gode muligheter for løssnø.
  • Turen er tenkt gjennomført i første halvdel av mars -14
  • Afterski betyr lite på denne turen, heller koselige/gode spisesteder.
  • Fortrinnsvis Europa, og helst Alpene.

Vi ønsker oss tips om hvor, om tidspunktet blir for sent, om det er aller best å ta en charter, og alle andre tips og triks som kan være nyttige for oss.

På forhånd takk! :grin

Re: På skiferie for første gang
TeleToo #181621 20/09/2013 12:27 AM
Fersking
Fersking

Vil anbefale Madesimo, Italia. Var der i vinterferien i fjor og det var helt topp! Fly til Bergamo, tog langs Comosjøen (3 tog bytter) og buss opp til Madesimo. Bo på Sport Hotel Alpina koselig alpehotel, restauranten har 1 Michelin stjerne, og som hotelgjest koster 8 retter ?40. 

Nok løper i alle vanskelighetsgrader, masse offpist muligheter godt tilgjengelig, skikjøring fra 3000m, byen ligger på 1100. Snøsikkert. Vi holdt oss stort sett i Val Di Lei, en stolheis, koselig restaurant i bunnen, 2 merkede løyper, ellers helt åpent og masse boltreplass :) 

Lite folk, nesten folketomt på de få afterski pub'ene, men flere koselige restauranter. Ikke noe partysted, lite, eller ingen skibums som spiser opp løsnøen. 

god tur.

Re: På skiferie for første gang
TeleToo #181622 22/09/2013 9:47 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg kan anbefale Innsbruck som base i alpeferien...Ved forholdsvis tidlig bestilling av hotell i gåavstand til togstasjon i Innsbruck kan et opphold på opp mot 13 døgn koste rundt 13 000,- kr totalt sett inkl. fly, hotell, heiskort, transport, ut på byen..

Afterski er ikke så værst på Stubaier Gletscher og Axamer Lizum...

Søk på Innsbruck her på forumet og du finner en god del om det her inne...

Vi er en gjeng som skal nedover fra rundt 21.februar til 5.mars..Gratis skibuss til skianleggene fra hotellet, men ulempen er at buss tar ca en time til de fleste skianlegg rundt innsbruck.. Høyeste skihøyde i nærheten er 3210 moh.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå