Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynafit one px tf vs Dynafit tlt5 Performance
#181482 31/07/2013 9:55 PM
Even_H Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, burde jeg kjøpe Dynafit one px tf eller Dynafit tlt5 Performance? Jeg vil ha en sko som kommer seg raskt opp fjellet som ikke er for tung men skal være litt stive nedover. Har hørt at tlt5 Mountain er som å kjøre med gummistøvler nedover er dette sant? Veier 60 KG og er 168 høy. Jeg vil egentlig gå for tlt5 Performance men er redd den skal bli for myk nedover, eller er ikke dette noe problem for en så lett person som meg? Har noen peiling om utenlandske ski-butikker i europa som selger dynafit-støvler utenom snowinn.com sport-conrad.com og telemark-pyrenees.com?

Re: Dynafit one px tf vs Dynafit tlt5 Performance
Even_H #181483 11/08/2013 7:45 PM
Ringrev
Ringrev

Bedre sent enn aldri... Har kjørt med både tlt5p og mercury (med og uten tunge - uten tilsvarer den vel one?) TLT5p er en helt rå sko som flott kan kjøre brede ski (f.eks. megawatt), men hvis du har behov for å trykke skikkelig til på framskien kan den kollapse litt. Ikke noe stort problem, og ihvertfall ikke offpiste.Mercury/the one er mer kjøreorientert, og har kanskje en finere fleks. Synes mine var for rette i skaftet, men har ikke somlet meg til å prøve de med mer vinkling. Veldig greit å ikke måtte styre med tunge....(som man MÅ med tlt5p). Jeg har smal fot, og tlt5p passet meg bedre enn de nye dynafit'ene. Karbonskaftet på tlt5p slite i festet, slik at det må etterstrammes etter 1-2 år.