Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bresprekker i Courmayeur? Bosted? Erfaringer?
#181289 19/04/2013 10:58 AM
olechg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ønsker å ta en måned omkring Chamonix/Courmayeur neste februar. Har hørt at Courmayeur er billigere og blir mindre oppkjørt.

Noen som kjenner til hvordan området er i forholdet til bresprekker? (Ser på kartet at det kan være litt problematisk i nærheten av Hellbronner)

Om noen kjenner til en billig å bra plass der hadde det og vært supert!

Og hvordan er Courmayeur sammenlignet med Chamonix?

På forhånd, takk for svar smile

Re: Bresprekker i Courmayeur? Bosted? Erfaringer?
olechg #181290 20/04/2013 12:33 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Tja... Jeg har vært noen ganger i Chamonix, og elsker byen... Og bakkene, og fjellene... Kompakt sentrum, som er full av gode restauranter, fine pub'er, delikatesseforretninger og sportsbutikker. Alltid fullt av liv og mange hyggelige folk. Har kjørt i Courmayeur, men fant meg ikke like godt tilrette der, selv om bakkene er fine. Vi burde antagelig ha gjort oss bedre kjent ved hjelp av en guide, for det er mange som skryter av stedet. Selv ville jeg valgt Chamonix som base, og heller tatt noen turer gjennom tunnelen når vær og føre er bedre på den italienske siden. For det er jo litt av poenget. Forholdene kan være ganske forskjellige. Høres forøvrig ut som en god plan for vinteren :-) Selv tar jeg vinterens andre tur nedover neste helg. I følge YR skal det bøtte ned snø, så kanskje vi har flaks og kan bade i pudder... Hvis ikke får vi satse på sol og slusj!