Planlegger noen dager i Sogndal i slutten av uken. Noen som har peil på hvordan føret er der? Kan se for meg at det er ganske isete, men er det sjans å finne god snø seinere på dagen der solen har stått på? Og mens jeg først skriver.. Noen som ha kjennskap til gode ruter å gå?
Var i leirdalen i går, og der var det overraskende bra snø! Lite som var oppkjørt, så der er det gode muligheter. Var på Vangsen i dag, utrolig fin tur, men noe varierende snøforhold, men alt i alt er det bra!
Så bra! Da blir det leirdalen tror jeg.. Kjenner ikke til området så godt, men vi tenker å campe i lavo for så å nå flere områder fra samme utgangspunkt.. Er det mulig i området der?
Hei! Har vært i området siste dagene. Dvs Frudalshesten i Sogndalsdalen, Vangsen i Jostedalen og Grøndalseggi og Hesten i Leirdalen. På Frudalshesten var det vindskare og isete. Det tror jeg gjelder for det meste av Sogndalsdalen, Men..du kan sikkert finne god snø hvis du leter godt etter sider som har blitt litt skjerma for vinden.. På Vangsen var det bedre, smud kjøring ned fra toppen og få spor, men er litt lang ankomst til den gode kjøringa. Leirdalen er bra siden bowlen der har blitt skjerma mot det meste av vinden. Går du opp til Gråmerri får du en kort tur med fortsatt mye ukjørt og bra kjøresnø. Og tror det skal være mulig med lavvo der. God tur!
Bump.Hur är snöläget i trakterna runt Sogndal i år? Har kollat www.senorge.no, men skulle behöva lite mer information.Åker eventuellt dit om några dagar.