Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
kjøp av randoutstyr
#180921 21/03/2013 4:33 PM
theathu Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg har planer om å kjøpe meg randoneeutstyr. Jeg har kjørt alpin og twintip hele livet, men har ikke peiling på sånt utstyr. Jeg er ei jente på 169 cm. Greia er at jeg skal begynne på folkehøgskole, og skal gå en del toppturer der. Jeg har også tenkt litt på telemark, men har slått fra meg den tanken. Åssen utstyr burde jeg kjøpe, merke, modell osv? Jeg skal ha full pakke. 

Re: kjøp av randoutstyr
theathu #180922 22/03/2013 12:46 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Enkleste råd: Vent til litt senere på sesongen, for nå er det fremdeles full pris på rando-utstyr i butikkene (stort sett). Hvis du bor sånn til bør du stikke innom en butikk som KAN randonee, og som har forskjellige merker å velge i, særlig gjelder dette støvlene. De forskjellige merkene har ganske forskjellig passform, så du må velge noe som passer DIN fot! Du skal antagelig ha Dynafit tlt-bindinger, for de er enklest og lettest å gå med. Finnes forskjellige typer her også, så da må tyngde og kjørestil også være med i vurderingen. Velg gjerne lette ski, ikke alt for breie, selv om det er "kult" og ser fett ut. Flere merker har "jenteski". Ta en titt på de. G3 har OK feller. Greit kompromiss mellom gli-egenskaper og klatre-egenskaper. Du kan jo ringe og snakke med folk både hos VPG.no, og f.eks Oslo Sportslager eller Raa Sport. Hjelpsomme folk med peiling. Lykke til :-)

Re: kjøp av randoutstyr
theathu #180923 22/03/2013 11:08 AM
theathu Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Tusen takk for godt svar:)