Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Chartertur til Alpene med samboer´n og ungene?
#180914 20/03/2013 10:01 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei forumfolk,

Jeg har aldri reist til Alpene på chartertur, og hadde vel ikke sett for meg at jeg skulle gjøre det heller, men nå er tiden inne for at ungene skal få oppleve verdens feteste skianlegg. Og da er det kanskje like greit å bryte seg på charter-kjøret?

Jeg fant lite hjelp i Google, og lurer derfor på om noen der ute har erfaringer å dele angående familie-chartertur til Alpene, og hvile reiseselskaper jeg bør sjekke ut? Jeg har en del turer i Alpene på samvittigheten, men jeg er 110% grønn når det gjelder chartertur.

Har mest trua på Østerrike, der er folka hyggelige, prisene moderate, porsjonene store og fjella ikke like tullete som en del steder i Frankrike. Sveits er dyrt og Tyskland tysk, men Italia kan kanskje være noe?

Alle tips mottas med stor takk!

Re: Chartertur til Alpene med samboer´n og ungene?
Tore Meirik #180915 20/03/2013 10:47 PM
Fersking
Fersking

Var på restplass chartertur i vinter med sts alpereiser. Ingenting negativt å si, du trenger bare pakke sekken, så er resten fiks ferdig klappet og klart. Tilbud om div. Aktiviteter hver dag, eller gjøre som man vil. Eneste jegikke vil anbefale er å kjøpe middag inklusive. Vi hadde ikke middag, og alle vi ble kjente med der nede hadde middag på hotellet, de var da fastlåste på kveldene da de måtte møte opp til et gitt klokkeslett hver dag, noe som kan virke ganske ødeleggende på ferieopplevelsen I mine øyne, men på den andre side kan det kanskje være greit med middag når man har barn med. Kan absolutt anbefale charter.

Tore Meirik #180916 21/03/2013 12:47 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Charter er enkelt og greit. Med alt tilrettelagt, er det bare å lene seg tilbake og følge strømmen, og skulle noe gå galt er det Charter-selskapets skyld og ikke din. Det er forskjell på unger og koner, men som en førstereis med familien er charter ganske trygt. Enig med forrige ift "all inclusive", bortsett fra det økonomiske... Det er mye billigere å kjøpe full pakke, og skal du gange det med 4, blir det kroner av det... Men det er mye hyggeligere selvfølgelig å tusle rundt og bestemme tid og sted for middag selv. På den annen side: Med full familie blir det vel ikke fullt så utagerende afterski, så middag til faste tider er kanskje ikke så ødeleggende for hyggen :-) Snarere tvert i mot, så er det en diskusjon mindre... Ellers er jo Arlberg-området fint for familier, der du kan dra på tur i "den hvite ring" og denslags, uten å støte på alt for mange svarte bakker. Du sier ikke alder på ungene, eller ferdighetsnivå, og det har jo litt å si for valget, da... Selv skal jeg ta med "guttungen" på 14 på en egenkomponert tur til Chamonix litt senere i vår, og det ble veldig billig og greit. Han er god på ski, så jeg regner med at vi får det bra der. Rimelige billetter via Norwegian, og billige hoteller. Enkel transfer fra Geneve også, så det er veldig ukomplisert. Uansett: Lykke til, og god tur! (heldige unger som har skifrelst pappa!)

Tore Meirik #180917 21/03/2013 7:43 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Takk for info folkens. Jeg skulle gjerne fått tips om noen selskaper som ordner chartertur også, har bare funnet STS og Langley på nett.

Må innrømme at jeg foreløpig er mest frista av å fikse alt selv slik jeg er vant til...

Tore Meirik #180918 21/03/2013 12:48 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg vil anbefale Cervinia i Italia. Et fantastisk skianlegg 2000 moh med skikjøring opp til 3900 og ned til ca 1500 moh!

Flotte brede løyper som passer for store og små. Gå inn på Cervinia.it og orienter deg. Her kan du lage din egen reise: Send forespørsel på hotell, bestill fly til Milano Malpenza, og bestill henting på flyplassen fra turistkontoret i Cervinia. Enkelt og greit, og du er din egen herre!

Lykke til.

Tore Meirik #180919 03/04/2013 8:41 AM
Fersking
Fersking

Jeg vil anbefale Cervinia i Italia. Et fantastisk skianlegg 2000 moh med skikjøring opp til 3900 og ned til ca 1500 moh!

Flotte brede løyper som passer for store og små. Gå inn på Cervinia.it og orienter deg. Her kan du lage din egen reise: Send forespørsel på hotell, bestill fly til Milano Malpenza, og bestill henting på flyplassen fra turistkontoret i Cervinia. Enkelt og greit, og du er din egen herre!

Lykke til.

Hvordan er Cervinia vs feks Chamonix?Vurderer en tur i slutten av mnd/starten av mai, og lurer på hvor det er mest snøsikkert. Ser det er kaldere Cervinia. Hvordan er det med reise til/fra flyplassen?

Tore Meirik #180920 03/04/2013 10:51 AM
Medlem
Medlem

Hadde heller ordet alt selv. Leie en VW Caravelle Multivan og finne en hyggelig priset leilighet enten i et stort anlegg eller i nærheten av flere. Østerrike hadde lett vært mitt valg, og om man bosetter seg nære Innsbruck så når man flere familievennlige anlegg i Italia på under en time i bilen også.