Hei og hopp,
Jeg er ingen supererfaren skikjører, men jeg har med høyt aktivtetesnivå de siste tre sesongene utviklet meg såpass mye at jeg nå ønsker noen nye ski. Min primære erfaring knyttes til kjøring i preppa løyper, men jeg ser nå at puddersnø og offpiste (med også en sønn som trekker i de baner) er det forlokkende og naturlige skrittet videre.
I helgen prøvde jeg et par Nordica Hell & Back. De oppfattet jeg som supergod... Akkurat offpiste fikk jeg ikke helt "dreisen på" selv med disse skiene, men det kan like mye være min manglende erfaring. I bakke med hard- og delvis isete underlag var de derimot supergod. De hevet gleden i bakken med flere hakk...
Jeg har googlet litt og ser at Nordica-skiene kommer bra ut i tester, men dersom man er litt tung, som jeg er (90-100kg), er kanskje ikke disse skiene optimal. Mitt spørsmål er da om Völkl Mantra er litt i samme "klasse" som Nordica Hell & Back, og om Mantraen kan være en modell som dekker meg og mitt behov litt bedre - dvs gir økt glede i preppa løyper, samtidig som jeg har en ski som kan følge meg i offpiste-utviklingen.
B