Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rotasjon og lenge
#180650 25/02/2013 11:02 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, kjører min første sesong på twintip. et par spørsmål. jeg lurer på om der er lettere å trikse med korte ski? jeg er 184 høy og har et par twintip på 169, er det en bra lenge på skia i forhold til å kjøre på rails, ta 180 osv? og da til det med rails og hopp, når jeg kjører på rail, snur jeg kroppen og twintipsa til venstre (når jeg skla raile sidelengs) mens når jeg prøver på 180 på hopp, så snur jeg kroppen og skia til høyre, er det vanlig eller burde jeg øve på å gjøre dette kunn til den ene siden? og en siste ting, skla jeg rotere kroppen i det jeg tar av fra et hopp, eller når jeg er i lufta? Btw,  Har et par k2 ski, usikker på hvilken modell om det er til no nytte, takk for svar! 

Re: Rotasjon og lenge
mike-asing #180651 26/02/2013 8:48 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Nobody?=/

Re: Rotasjon og lenge
mike-asing #180652 26/02/2013 11:11 PM
Fersking
Fersking

Det er nok lettere å begynne med kortere ski enn lengre, men når du etterhvert får sving på sakene vil du kanskje ha litt lengre ski. Hvis det er første året er det uansett viktigst at du kjører masse! Snurr og rail begge veier. Mange får jo sine favorittretninger, men det beste er jo å beherske alle retninger. Start gjerne rotasjon rolig rett i det du satser ut kanten på hoppet. Da får ofte en mer kontrollert rotasjon. Og følg med på trikstipsene i Fri Flyt. Der har du (og jeg) litt å strekke deg mot.