Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
skookum vs maestrale
#180642 25/02/2013 10:00 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei og hopp folkens. Trenger litt hjelp her, sitter på landsbygda og får ikke prøvd eller sett på disse skoene. Kan noen fortelle meg hva som egentlig er forskjellen på disse skoene. Det eneste jeg finner foruten noe forskjell i materialevalg er det at skookum er 2mm breiere i rista enn det maestrale er (102mm & 104mm)

Hva med bruksområder passform og sånne ting?? Eller rett og slett bare hvem er best??

Re: skookum vs maestrale
tigerhopp #180643 25/02/2013 4:34 PM
Fersking
Fersking

hvis vi ser bort fra passform er det jo betydelig mer utslag på gå-funksjonen hos Maestrale i tillegg er den lettere i vekt. Skookum er en modell som gikk ut for noen år siden, så tilsvarende idag vil være scarpa Mobe. Jeg hadde Skookum før, men ble aldri helt fornøyd med de. Maestrale som jeg har idag ser jeg ingen grunn til å bytte med det første.

Re: skookum vs maestrale
tigerhopp #180644 26/02/2013 9:16 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Mitt råd er ganske enkelt.

Ikke kjøpr sko uten å prøve. Finn nærmeste butikk som selger disse. Prøv begge, og evt andre. velg den skoen som er nærmest ditt behov/bruksområde som passer foten din best. Få hjelp i butikken til å tilpasse innerstøvel. Om ting ikke blir 100 % på første forsøk, kan du gå tilbake å få ting utbedret.

Alternativet er å handle på nett, spare en tusenlapp, og risikere å få støvler som aldri blir helt bra.