Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Scarpa TX Pro til randonee: Hvilke type binding?
#180519 17/02/2013 4:32 PM
Flyt! Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Heisan! Bruker støvlene med NTN på et par Armada JJ, og de er ganske gode å gå med. Ser at de har noen hull på siden foran og noe metall-greier bak, som skal passe til randonee-bindinger. Men hvilken type? Og hvor kraftige bør de være? Må jeg mekke noe mer på støvlene, eller passer de som de er (med hull og metall)?

Re: Scarpa TX Pro til randonee: Hvilke type binding?
Flyt! #180520 17/02/2013 6:19 PM
Medlem
Medlem

Bindinger som bruker "metalldingsene" er f.eks. Dynafit, G3 onyx eller Plum Guides. Er iallefall de jeg kommer på i farta. Man bør passe på at man har klossen på plass under skoen ved bruk i tech-bindinger, så ikke belgen kollapser under kjøring.NTN-støvler skal også være kompatible med AT-normen, og skal dermed passe i f.eks. Marker Duke, Diamir Eagle osv.. Det er nok mulig å trø dem inn i vanlige alpinbindinger også, men det er ansett som lite lurt pga. problemer med utløsing.Scarpa-støvlene er ganske myke ved bruk av AT- eller tech-bindinger, så man må vurdere om det kan være lurt å skaffe noen egne AT-støvler hvis bruken din krever mer støtte.

Re: Scarpa TX Pro til randonee: Hvilke type binding?
Flyt! #180521 17/02/2013 9:43 PM
Flyt! Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei Fink! Takk for svar. Jeg har vanlig slalomutstyr for litt hardere kjøring,så det jeg vurderer er å få tak i et par brukte randonee-ski med rando-bindinger, som et alternativ til NTN-utstyret mitt. Helst enda litt lettere. Men - som sagt - så tror jeg støvlene er greie nok. De er definitivt mykere enn alpinstøvlene mine, men stive nok likevel til vanlig kjøring. Vet ikke riktig hva som menes med "å ha klossen på plass under skoen", men det skjønner jeg kanskje hvis jeg ser bindingene...