Heisan F33d3r (merkelig signatur :-)Det ligger noen reviews på siden: http://www.dupraz-skis.com/infos-88-Livre_d_or.htmlJeg fikk - som sagt - ikke prøvd dem skikkelig i pudder, for det som lå slik til at vi kunne ta heis, hadde vi (og alle andre pudderhunder som var på jakt) kjørt opp allerede... Jeg hadde bare et par timer før vi måtte hive oss i bilen til Geneve, så det var ikke tid til å finne nye spots. Men jeg kjørte i sånn halvt oppkjørt rotete løssnø, og det funket greit. Min opplevelse er at de brede, store, runde tuppene på de typiske frikjøringsskiene "hooker" værre når de møter urolig snø. Spisse tupper skjærer lettere igjennom, slik jeg opplever det. Dessuten har de vanlige pudderskiene mye masse i front som blir tøft for knærne når de begynner å bevege seg på egenhånd. Med spisse tupper flytter man massen bakover, kan det virke som. Jeg tror at de nye Salomon og Dynastar Cham-skiene er et resultat av denne erfaringen. Disse skiene likner egentlig ganske mye på mine, bortsett fra det asymetriske designet. Jeg erfarte i hvertfall at Dupraz-skiene carvet som en drøm. Måtte jobbe litt med en annen ballanse over skiene, men de satt som bare det. Litt bredbent, med tydelig skjær på dalskien, så dro de avgårde... Mye bedre enn Noctaene i hvertfall. Enig: Det er litt for lite specs på hjemmesiden, etter det vi er vat til ellers, med radius osv... Men de opplevdes som ganske raske, kanskje et sted mellom 15 og 20 meter radius? De virker å være uten camber, med en moderat rocker. Ganske stive. Jeg kommer tilbake med mer info når jeg bare har fått testet litt mer. Men det blir en liten stund til. Nå er det langhelg i fjellet med unger, fjellski, og kanskje en liten topptur, men da med NTN-utstyr. Spennende konsept. Skjønner idéen. Blir interessant å se om det funker også. Han er jo en slags brett-guru, denne fyren... Skjønner han seg på ski? Hvem vet: I følge nettsiden var han en pioner på carving-designet. Kanskje han er genial? Det var i hvertfall markant forskjell på de to profilene.