Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nybegynnerspørsmål... Scarpa Maestrale støvler og Marker Jester binding
#180429 11/02/2013 11:13 PM
solask Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Kjøpte nettopp noen brukte K2 Hellbent med Marker Jester 16 binding. Hadde fra før Scarpa Maestrale som passer fint på noen andre ski med Marker F12. 

Med Jester-bindingen virker det derimot som om bindingen er litt lav foran, evt. at støvelen har for høy tupp. 

Bindingen skjærer liksom inn i støveltuppen og lager merker.

Jaja, tenkte jeg etter første dagen, er vel bare å justere opp bindingen litt.

Men det var jaggu ikke bare bare... for jeg finner ingen måte å gjøre det på.Er det bare meg som er mindre begavet, eller lar ikke dette seg gjøre? Passer simpelthen ikke støvelen til bindingen? Har prøvd å Google meg frem uten hell... 

På forhånd takk!

Pst. dette er bindingen -> http://ski.spb.ru/conf/uploads/monthly_05_2011/post-44368-1304499988.jpg

Re: Nybegynnerspørsmål... Scarpa Maestrale støvler og Marker Jester binding
solask #180430 12/02/2013 1:04 AM
Fersking
Fersking

Jeg kjenner ikke så godt til Marker Jester, men vet at Maestrale er en AT (Alpine Touring)-støvel. Denne er ganske rund under tåballen for at den skal være mer naturlig å gå på. Vanlige alpinstøvler er mer flate under foten. For å bruke AT-støvler sikkert må bindingen ha en høydejustering fremme som må tilpasses støvelen. Dette har bindinger som Marker Tour F10/F12, Duke, Baron, Salomon Guardian osv. Den nye Griffon-bindingen har også justering, men ikke like mye. Jeg fikk den ikke til å passe med mine Maestrale, men det går an å bruke andre AT-støvler som ikke bygger like mye under tåballen. Om dette er godkjent eller anbefalt fra produsent er derimot en annen sak... Du klarer alltids å trykke Mastrale inn i en vanlig binding, men den står da gjerne litt skeivt i fremme og med mye spenn. Du risikerer nok både at støvelen blir veldig slitt/skadet og at den ikke løser ut korrekt.