Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kva er ditt favorittoppsett ?
#180365 09/02/2013 9:29 PM
Ling1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har gått eit par toppturer med nye "Rocksolid":-/  G3 Manhattan 190 og 108mm med Plumbindingen.Ekstra hælstøtte og wireleash i tillegg til at skia har doble titanalplater for demping/stabilitet. 5340 gram .Som eg gjerne "drar" på for å oppleve imponerende kjøreegenskaper ! Herlig "tog på skinner " gjennom alle typer snø/spor og likevel lettsvingte i alle typer  snø ! Har enno ikkje dratt på veldig hardt og raskt ,men det  er vel sannsyligvis ein av dei store forcene til skia ? Uansett veldig fornøgd !Forøvrig er ny topptur planlagt i morgen med signering av fjellside som garantert ikkje er kjørt før.Har eit par av dei !:-)

Re: Kva er ditt favorittoppsett ?
Ling1 #180366 09/02/2013 10:55 PM
Ringrev
Ringrev

Manhattan er absolutt "under-rated" - jeg likte den ihvertfall godt. Synes spørsmålet ditt er veldig vanskelig å svare på, da jeg setter pris på mange forskjellige følelser.- Kastle fx 104. Oser av trygghet. En av de få uten rocker. Liker den godt i oppkjørt/crud og løssnø. Gode på hardt også, men da oppfører de seg mer som storslalomski "light".- Movement Bond. Leken liten ski. Veldig morsom, og responsiv. Typisk "alpinist"-ski- Nordica Hell&Back....prøvde jeg, og hvis jeg skulle ha hatt kun en ski, hadde det blitt denne. Knallgod i bakke. - BD Megawatt Carbon...har ikke fått brukt disse så mye som ønsket, men en fin surfefølelse. Helt greie å gå på tur med - så lenge det ikke er traversering på hardt. Fungerer faktisk bra med tlt5p også (!!!).

Ling1 #180367 10/02/2013 11:59 AM
Medlem
Medlem

4Frnt Turbo 182 med Baron. Funker til absolutt alt! Pløyer gjennom alle snøtyper, gir enorm selvtillitt på drittføre samtidig som de er lekne i pudder. Mine alltime favoritter. Bruker disse 3-4 ganger i uka.Til topptur er det Völkl Nunataq 178 med Onyx smile

Kjøpte meg 4Frnt Hoji 195 i år, begynner å like de godt også! Står med Sth16

Ling1 #180368 10/02/2013 8:20 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Genome med Duke EPF og Scarpa Skoogum.. Litt tungt på vei opp, rått ned så lenge det ikke er is.. Gikk 700 høydemeter i dag.. Skulle opp til Loftet, men ga oss på høyde med Vesleloftet fordi vi var litt sent ute... Absolutt brukbart føre smile