fant dette på lovdata.no
§ 34. Produktskader Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk. For andre produktskader enn dem som er nevnt i første ledd, kan forbrukeren kreve erstatning med mindre selgeren godtgjør at tapet ikke skyldes feil eller forsømmelse på selgerens side. Når selgeren betaler erstatning for skade på annet enn salgstingen selv, trer selgeren inn i forbrukerens eventuelle krav mot produsenten etter lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar.
litt usikker på om du kan bruke denne i din sak, men det du har kjøpt er en tjeneste hos en {stor sportsbutikk-kjede} de fleste av disse har en 100% fornøyd garanti. det står ingenting om dette ikke gjelder deres tjenester, som montering utbedring etc.
det er uproblematisk å plugge hull, flytte binding for så å kjøre med skien. men skien har helt klart tapt seg i verdi mot et mulig salg senere.jeg leser også at bindingen måtte flyttes fra det som var anbefalt. noe som gjør at du ikke lenger har det produktet du ville ha.
selv ville jeg sett på dette som en enkel sak, krev ny ski, behold bindingen, monter hos noen som vet hva de gjør.
siste tips: behold roen og snakk din sak på en saklig måte. så ser du at de fleste tar ansvar for sine feil.