Hei!Hvis hun er like over 170 cm så stemmer jeg for 170 lengden. Økt stabilitet og flyt med litt mer lengde. Tip-rockern gir jo følelsen av en litt kortere ski. Så siden hun er moderat god og planen vel kanskje er at hun skal bli bedre så gir 170 mer potensiale, og likevel rimelig lettkjørt. En 163 cm ski, som da er oppunder 10 cm lavere enn henne vil jo føles mer lettkjørt i bakke, men det er vel bare 2 m lavere svingradius ca. tror jeg!? I åpne offpiste forhold da det kanskje blir litt mer fart vil 170 lengden gi mer flyt og stabilitet, slik at hun vil føle seg tryggere. 163 lengden blir da å føles mer spinkel, som du sier.
Et annet punkt er bruksområdet. Hvis det er tenkt som en 50-50 bakke og offpiste ski så er det et bra valg. Hvis planen er en mer overvekt av offpiste kjøring så ville jeg ha tenkt på om ikke Volkl Kiku vil være et riktigere valg. Økt flyt med bredden, selvsagt. Full-rockern gjør den mer lettkjørt offpiste og mer leken. Volkl sin rocker og sidecut konstruksjon gjør at den fortsatt carver bra i bakken. Men Aura-en sitter selvsagt noe bedre i hard preppa løype. Hvis hun har bakkeski allerede så er det noe å tenke på. Derimot hvis du er usikker på om du får henne med offpiste så er kanskje Aura-en mer safe. Er hun virkelig sugen på offpiste og tenker det virkelig kunne være nå og skal ha ski til det, så ville kanskje Kiku være valget.Eksen er meget fornøyd med Aura-en!! Tanten min har Kiku og er også meget fornøyd!
Volkl har god kvalitet på dameskia.
Kudos for ski til samboern! Sånn skal det være