Hei. Jeg lurer på hvor jeg skal kjøre på ski neste vinter. I juni så flyr jeg til whitehorse i yukon for å padle, fiske, banke grizzlyer og kose meg. Når sesongen nærmer seg slutten så ønsker jeg å finne et passende skisted lenger syd i BC.
Revelstoke og Golden virker mest sannsynlig. Jeg er 43 år gammal og har ingen erfaring med løssnøkjøring. Oppkjørte løyper har jeg derimot erfaring med. Trente alpint i tenårene. Og har kjørt mye de siste årene. Kanskje jeg forelsker meg i pudder første gang jeg opplever det... Vet ikke. Kommer uansett til å kjøpe ski neste høst i vancouver, calgary eller brukt fra thestoke eller noe annet.
Jeg har studert alt som er av skisteder sør i BC og satser som sagt på revelstoke eller golden. Men jeg lurer på om Fernie eller Whistler hadde passet meg bedre. På alle disse stedene virker det enkelt å leie leilighet så lenge man kommer tidlig. Altså oktober eller november.
Jeg aner ikke om jeg burde teste løssnø eller om jeg burde holde meg til steder som Big White og Panorama. Dessuten så hater jeg heiskø. Og revelstoke begynner kanskje å bli litt vel populært?
Vel møtt i en eller annen bar i BC i Sotschi-OL :-)
Spørsmålet er altså: Hvor bør jeg dra?