Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vil kjøpe nytt brett, og trenger anbefalinger til merke !
#13447 13/01/2012 9:45 AM
Chattis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei !

Jeg har endelig skaffet meg penger til å kjøpe et nytt brett, men lurer på hvilket merke jeg burde gå for.

Akkurat nå er jeg stuck med et stuf brett, og vet ikke helt om det er et bra brett.

Vil jeg merke forskjell hvis jeg kjøper et f.eks "Burton" brett ?

Re: Vil kjøpe nytt brett, og trenger anbefalinger til merke !
Chattis #13448 13/01/2012 1:02 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Selve merket har ganske så lite å si, alle merker (DC, Santa Cruz, Burton, Nitro......)Det viktigste er at du finner et brett som passer stilen din.. Om du liker park, bare leking i bakken eller pudder. Alle merkene har brett som passer alle stiler! Forskjellige rockere, stivelse i brett og bredde på brett, direksjonelt, semidireksjonelt eller twin brett. Har du store føtter (str 10 eller større) må du virkelig tenke på det når du kjøper bret. Burton har iallefall tidligere hatt god oversikt over brettene sine med en del å lese om de.. Hvis jeg kun skal anbefale merke, så blir det litt vanskelig. Men alle de merkene jeg skrev tidligere har fantastiske brett.

Du vil ikke nødvendigvis merke noen forskjell om du kjøper et brett som har like trekk som Stuf brettet ditt, men jeg gikk fra et stivt langt nitro brett til et kort og mykt santa cruz brett, storkoser meg i det meste av forhold og angrer ikke en dag.

Chattis #13449 13/01/2012 3:28 PM
Chattis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for gode råd !Jeg har lest at Stuf-brett anses for å være "nybegynner-brett", og jeg føler at jeg beveger meg bort fra det stadiet nå. Jeg ønsker et brett som er lett å trikse med, og er elastisk. Når jeg ser på "Good Wood 2012", ser jeg at Burton, Gnu, Nitro, DC og Lib-tech får de fleste stemplene.Er dette merker som er lurt å satse på, eller burde jeg bare fortsette med det jeg har nå ?Begynner forresten å vokse i fra det nå, og jeg nekter ikke for at det frister meg å kjøpe et "EKTE" brett uansett om det er "waste of money" ^^) En annen ting jeg lurer på er om jeg burde kjøpe nye bindinger og sko, eller om det vil bli akkurat det samme.

Chattis #13450 16/01/2012 1:38 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hadde kjøpt meg et Lib-tech brett hvis jeg var deg ! kjøpte skate banana og er sinnsykt fornøyd, det er virkelig noe av det bedre jeg har kjørt. Og jeg har prøvd både Burton, DC og Nitro, og disse kan ikke sammenlignes med Lib-tech. Skate banana funker til det meste også, du kan ta tailpress flere hundre meter uten at du trenger å anstrenge deg noe særlig, og det er godt park brett også.

Chattis #13451 17/01/2012 12:11 PM
Chattis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for tipset, Sander ! ;D

Chattis #13452 17/01/2012 6:47 PM
Chattis Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg tenkte på Lib-Tech Burtners Box Scratcher btx, siden det er på tilbud på junkyard.Er det å anbefale ?

Chattis #13453 17/01/2012 11:30 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Shayboarder likte Box Scratchern iallefall! (http://www.shayboarder.com/2011/03/snowboard-review-11-12-lib-tech-box-scratcher-btx.html)

Og Transworld ga det en good-wood pris i år !

Viktig å huske på at det er litt anerledes kontaktflate på det brettet enn vanligvis, så du kan nok kjøre stabilt på et brett som er rundt 10cm kortere enn det du vanligvis bruker.Spør kundeservice på Junkyard hva de tror om lengde før du handler smile