Spør deg selv først hva trenger du fremfor å finne noen modeller du vil ha, og deretter spør hvilken modell passer meg best. F.eks Camox vs Camox Freebird viser på blackcrows-skis.com at er 2 litt ulike ski, til tross for det er base i samme modell. Og litt av det samme vil gjelde cham 97 vs cham 97 high. Og Armada er langt på vei laget av prokjørere/jibbere som har tilgang på god snø hele vinteren (sponsorer, fly, heli). Jeg fant TST veldig løssnøorientert, en tanke myk. Hvis du bor i der det er stabilt og mye snø hele vinteren så er det en monsterski. No-brainer! Men mange steder i Norge, med varierende forhold kan den føles fantastisk en dag og litt ræva en annen (hard/skare/variabel) dag. Så jeg solgte TST og kjøpte Atomic Alibi (vantage series), minimalt tyngre, mye mer fleksibel ski synes jeg.Når det er sagt vil jeg peke igjen på spm jeg stiller på toppen, hva er bruksområdene, hva trenger du..? Er du i parken/hopp av og til, går du mye topptur, hva er snøforholdene der du bor/står mest, står du mye i preparert, etc?Deretter går du på leit etter ski - så slipper du å kjøpe 2 ski som meg;)(det skal sies at jeg solgte TST pga jeg har en ski nr.2 for pow-days. Derav ble de litt for like og jeg trengte en do-it-all-ski)