Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynastar, Armada eller Black Crows?
#180117 26/01/2013 6:19 PM
AyB Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ser litt på telemarkski med front rocker for tiden. Har sett meg ut 3 ski som jeg gjerne vil høre litt erfaringer og sammenligninger rundt. Ut ifra slik jeg har forstått det er Armada TST en god ski til telemark. Men føler at Dynastar Cham 97 (evt. Cham 97 High Mountain) og Black Crows Camox (evt. Camox Freebird) stiller litt i samme kategori. Rundt 100mm midje, rimelig stor frontrocker og spenn under foten. Noen som kan dele synspunkter og erfaringer? smile

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/24848http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/1382http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/24922 

Ser på disse med en tanke om at de skal fungere fint både onpiste og offpiste/toppturer.

Re: Dynastar, Armada eller Black Crows?
AyB #184919 26/01/2013 7:46 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har kun kjørt TST og den er helt nydelig til telemark og kan anbefales på det sterkeste. Dessuten burde du kjøpe den i Norge :-) Bodø Adventure annonserer den til 5900,- med Rottefella Freeride....

AyB #184920 01/02/2013 11:15 PM
AyB Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Okey, ja den frister veldig smile Får kike litt rundt.

AyB #184921 17/02/2013 4:22 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

jeg kjører Armada JJ 185 med NTN. Funker superbra!

AyB #184922 08/01/2014 3:14 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Spør deg selv først hva trenger du fremfor å finne noen modeller du vil ha, og deretter spør hvilken modell passer meg best. F.eks Camox vs Camox Freebird viser på blackcrows-skis.com at er 2 litt ulike ski, til tross for det er base i samme modell. Og litt av det samme vil gjelde cham 97 vs cham 97 high. Og Armada er langt på vei laget av prokjørere/jibbere som har tilgang på god snø hele vinteren (sponsorer, fly, heli). Jeg fant TST veldig løssnøorientert, en tanke myk. Hvis du bor i der det er stabilt og mye snø hele vinteren så er det en monsterski. No-brainer! Men mange steder i Norge, med varierende forhold kan den føles fantastisk en dag og litt ræva en annen (hard/skare/variabel) dag. Så jeg solgte TST og kjøpte Atomic Alibi (vantage series), minimalt tyngre, mye mer fleksibel ski synes jeg.Når det er sagt vil jeg peke igjen på spm jeg stiller på toppen, hva er bruksområdene, hva trenger du..? Er du i parken/hopp av og til, går du mye topptur, hva er snøforholdene der du bor/står mest, står du mye i preparert, etc?Deretter går du på leit etter ski - så slipper du å kjøpe 2 ski som meg;)(det skal sies at jeg solgte TST pga jeg har en ski nr.2 for pow-days. Derav ble de litt for like og jeg trengte en do-it-all-ski) 

AyB #184923 09/01/2014 12:58 PM
AyB Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Dette er forsåvidt en gammel post, men tok meg et helt år før jeg kjøpte ski. Bestilte Armada TST forrige søndag, så får vi se om jeg blir fornøyd.

Holder til på sunnmøre, og det bruker å være greit her, men denne sesongen har jeg ikke hatt en eneste dag på ski enda.. Trist frown Tror TST er allsidig nok til at jeg kan bruke den til det meste. God blanding mellom topptur og heisbasert off-piste og on-piste.

AyB #184924 20/01/2014 6:44 PM
Fersking
Fersking

Mitt råd er å behold det du har og byttelån/prøvekjør andre ski før du bestemmer deg. Har kjørt K2 Obsethed de siste åra - testet mye annet, men finner meg alltid best tilrette i de jeg har (grodd fast?) - de ruler i min verden til det meste... rart med det - å sette seg inn i sin egen bil er jo alltid mer "hjemme" selv om den ikke er like fin som den nye en prøvde.....