Hei og hjelp!
Jeg har endelig bestemt meg for å kjøpe meg et nytt brett, og det på høy tid. Det brettet jeg har nå er et billigbrett av typen fiftyonefifty jeg kjøpte for et par tre års tid siden fordi airwalkbrettet jeg kjøpte for 15 år siden ble stjålet. Mitt nåværende brett er et twintip fordi jeg hadde en ambisjon om luftige svev med syke triks og deilige grabs. jeg trodde nemlig at den ungdommelige fryktløsheten jeg hadde den ene sesongen når jeg var 15 ikke var borte. Desverre må jeg innrømme skillsa ikke kommer i nærheten av ambisjonene, og fryktløsheten er borte vekk. Jeg har blitt en gammal, feig kar på 28 år som nesten ikke har stått brett siden den ene sesongen for snart femten år siden. De to tre siste sesongene har jeg fått stått en del.
Jeg har prøvd å lese meg litt opp rundt på internett for å få hjelp til å finne riktig brett, men det er en jungel av brett der ute og jeg har ikke peiling!
Hva trenger jeg?
hva er forskjellen på camber vs rocker vs hybrider?
Directional vs directional twin vs twin?
Myk eller hard flex?
Jeg har i alle fall skjønt at jeg er nødt til å være dønn ærlig for å finne det perfekte brettet for meg. for å beskrive ferdigheter og ambisjoner: Jeg kan stå,jeg kan svinge, men ikke hoppe og trikse. Jeg suger, men elsker å stå brett!
For femten år siden klarte jeg å lande 360'er på slutten av sesongen, og prøvde meg på flips og det som var på big jumpsa. Nå derimot nøyer jeg meg med 180'er og føler ikke at jeg mestrer det til fulle engang, og har så langt ikke kontroll på 360 i det hele tatt og har klart å lande en av kanskje 50 forsøk. Jeg tør ikke prøve meg på de største big jumpsa, og railer ikke. Jeg prøvde meg forsiktig på en enkel boks i fjor og begynte å lære meg å stå switch og sliter fortsatt når jeg svinger. Jeg syns det er dritkjedelig å bare cruize ned bakken men elsker å kjøre utenfor løypene på pudder og små naturlige hopp og har bra kontroll på det.
Jeg har lyst til å prøve meg i parken, men vet at jeg kommer sannsynlivis til å holde meg mest utenfor løypene, kjøre pudder og vil gjerne lære meg å småtrikse litt. jeg har som mål i år å bli trygg på 180' en og relære meg 360, bli bedre på switch, prøve meg på et par enkle railer, og generelt bli bedre på småtriksing.
HVA BØR JEG HA AV UTSTYR????
Vær så snill å hjelp en gammal noob!
Jeg er 187cm høy
veier ca 87 kg
og har str 44 i sko