Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Plassering av telemarkbinding
#180054 21/01/2013 11:25 AM
GUBO Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Har et par Armada TST der telemarkbindingene er midtmontert. Syntes det var rart i starten, men føler det er bra nå. Lurer imidlertid på om skia vil bli bedre dersom jeg flytter 1-2 cm bakover. Noen som har erfaring?

Re: Plassering av telemarkbinding
GUBO #180055 21/03/2013 12:45 PM
TJS Offline
Fersking
Fersking

Armada TST 183 ankommet og montert med NTN Freedom. Syntes det såg veldig sært ut å plassere bindingen så langt fram... Ekstremt langt fram i forhold til effektiv lengde på hardt underlag? Så jeg pratet med diverse selgere og importøren. Ingen hadde noen spesielle tilbakemeldinger fra solgte ski med telemarkbinding men forstod hva jeg mente og jeg endte opp med å montere 2 cm bak. Ser bedre ut (!) Føles veldig bra, fikk 4 turer i bakken og noen hundre meter pudder på et jorde. Føles fin, lettkjørt, men den svinger mer enn jeg hadde trodd! Har JJs fra før og de er roligere i inngangen til svingen ... Gleder meg til fortsettelsen

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå