Har du ganske smal fot, som meg, så holder det med å varmeforme innerstøvlene. Selv har jeg Mercury, der jeg gikk ned et halvnummer i størrelse i forhold til mine Nordica Dobermann racingstøvler. Dette skal jo egentlig gjøres i butikk, da du fort kan svi innerstøvlene hvis du gjør det ( og noe dumt) hjemme. Men basically så varmer du vel innerstøvlene i ovnen på varmluft og rist på 120 grader, tror jeg, i 15 min, og så setter du innerstøvlene tilbake i ytterstøvel, snører på deg innerstøvlene etter foten har kommet inn, og strammer middels hardt spennene på hele skoen og blir stående i "kjørestilling" i 10-12 min til de får kjølt seg ned igjen. Vil igjen ikke anbefale hjemmetrikset! Ikke romster for mye rundt mens du gjør dette, da det er en fordel å bli stående statisk.
En annen ting er at det er en fordel å få seg en formstøpt innersåle, type comformable for eksempel. Presisjonen blir straks mye bedre, på kjøring såvel som topptur. Hvis jeg var deg ville jeg tatt med meg hele skoa på en butikk som fører denne, Rå Sport for eksempel. Få gjort alt her. En siste ting jeg har måttet eksperimentere med, siden jeg har så smal fot, er å legge inn ekstra tykk ullsåle inne i innerstøvlene, og dessuten har jeg bygd ned ytre del av tåboksen litt, ved å legge på foam-materiale på utsiden av innerstøvel. Du må jobbe deg fram endel, for optimalt resultat.