Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Støvel
#179929 14/01/2013 6:47 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Har en Salomon quest 120 . Men føler støvelen ikke passer helt min fot , og jeg fryser stort sett hele tiden med den på. Har alltid prøvd før kjøp av støvel . Men da ingen butikker i nærheten av der jeg bor har aktuelle støvler, lurer jeg på og bestille fra nett. Skal ha støvel med Gå funksjon, og lurer på Erfaringer med Lange XT/ Tecnica Cochise?? Middels bred fot med høy bue under og høy vrist?? Noen synspunkter???

Re: Støvel
christian73 #179930 14/01/2013 6:49 PM
Fersking
Fersking

Du bør absolutt innom en butikk med god greie på sko, slik at de kan måle foten din for å finne en sko som passer. De fleste dyrere sko kan varmetilpasses slik at de sitter bedre på foten. Du bør også få deg formstøpt innleggsåle som gir bedre blodsirkulasjon samt bedre komfort. Og selvfølgelig åpne spennene på heisen og bruke alpinsokker av god kvalitet. Dra også opp stilongs o.l til under kneet. Ev. klipp av eller kjøp 2/3 lengde for å ikke få kanter o.l nedi skoa som stenger for blodomløpet. Lange er kjent for å være relativt smale. Cochise har jeg prøvd og virket fganske bred, men det er bare synsing...

Re: Støvel
christian73 #179931 14/01/2013 9:31 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har selv Salomon Quest Max 130. Er grisefornøyd med passform, respons og den generelle følelsen av skoen er kanongod. Men sliter med samme problem som du har med 120.

Er det flere som har lignende problem? Evt hva løsningen er for å forhindre dette? Må jeg ty til "gammelmanns-løsningen" med elektrisk varmesåle?