Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Fra k2 Public enemy til K2 Kung Fujas?
#179902 14/01/2013 7:50 AM
Haansi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei,

Har nå kjørt K2 Public Enemy i 2-3 år. Dette var de første skiene jeg kjøpte etter å ha kvitta meg med snowboardet ettersom jeg følte jeg aldri passa på dette.

Begynner å få litt roen nå og prøver meg fram i parken med litt triks og trives.

Men etter en tur til les Menuies og en helt sinnsyk puddermengde i helga merka jeg virkelig at jeg skulle hatt mer bredde. Måtte virkelig jobbe for å holde meg oppå snøen. Dette har vel også noe med at bindingen min er ganske midtmontert.

Det jeg lurer på er; vil Kung Fujas være en grei oppgradering dersom jeg ønsker å kjøre mer pudder fremover, men fremdeles ha muligheten til å utvikle meg i parken? Hvordan burde bindingen stå?

Skiene;

http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/7139

Takker for alle svar smile

Re: Fra k2 Public enemy til K2 Kung Fujas?
Haansi #179903 14/01/2013 8:57 AM
Fersking
Fersking

Hei, mener det vil være en ganske fin oppgradering da du får èn cm mer midtbredde og mer rocker i tupp og tail. Fujasen er en sykt leken ski og fungerer nok fin overalt, men den er kanskje litt brei for å fungere nydelig i parken og litt tynn for de beste dagene på fjellet. Alt i alt får du iallefall en mye bedre allroundski!

Haansi #179904 14/01/2013 9:04 AM
Haansi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, mener det vil være en ganske fin oppgradering da du får èn cm mer midtbredde og mer rocker i tupp og tail. Fujasen er en sykt leken ski og fungerer nok fin overalt, men den er kanskje litt brei for å fungere nydelig i parken og litt tynn for de beste dagene på fjellet. Alt i alt får du iallefall en mye bedre allroundski!

Takker for svar smile

Høres midt i blinken ut for min del, da jeg tror jeg vil fokusere mer på pudderkjøring fremover enn parken.. selv om jeg vil kjøre litt innimellom der også.

Har du noe tips med tanke på lengde? Jeg er 177 høy og 80kg tung.

Haansi #179905 14/01/2013 10:38 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Så denne på tilbud hos G-Max på fredag (husker dessverre ikke hvilke binding som fulgte med), ring de for en prissjekk!

Haansi #179906 15/01/2013 7:15 AM
Haansi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Så denne på tilbud hos G-Max på fredag (husker dessverre ikke hvilke binding som fulgte med), ring de for en prissjekk!

Flott, dette skal jeg sjekke opp i smile

Haansi #179907 15/01/2013 11:49 AM
Haansi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Finnes det forresten noen ulemper med Marker Schizo?

Haansi #179908 17/01/2013 9:38 AM
Fersking
Fersking

Hei igjen, litt tregt svar, men jeg mener du bør ha den i 179 til bruk mest i pudder smile får du go flyt ! Når det kommer til schizo - systemet har jeg ikke testet det selv, men jeg tipper du kommer bittelitt høyere på bindingen. Litt som på "the royal family" til marker, men nok ikke like høyt. Tror det er flere pluss enn minus med det systemet.

Haansi #179909 17/01/2013 9:45 AM
Haansi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei igjen, litt tregt svar, men jeg mener du bør ha den i 179 til bruk mest i pudder smile får du go flyt ! Når det kommer til schizo - systemet har jeg ikke testet det selv, men jeg tipper du kommer bittelitt høyere på bindingen. Litt som på "the royal family" til marker, men nok ikke like høyt. Tror det er flere pluss enn minus med det systemet.

Takker for svar laugh

Jeg endte opp med 169cm, ettersom jeg ble tipset av folka hos sport conrad at skiene til k2 var 4-5cm lengre minst enn det som står i specsa deres siden de bare måler kontaktflaten og ikke hele skien. Derfor tror jeg 179 ville blitt en for lang ski i realiteten etter mitt bruk.

Skia er bestilt fra conrad nå, gleder meg virkelig laugh