Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kombinasjonsdilemma sko+binding
#179727 29/12/2012 5:26 AM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, Skal gå til inkjøp av nye sko (50% heisbasert offpist, 25% topptur og 25% preparert)tenker at jeg vi ha noen stive sko som passer til både opp og nedturen.

Har i dag noen Salomon Quest Access70  som ikke sitter godt på foten, de var bra i starten men etter en sesong ble de veldig slarkete og bred. Den er heller så stiv som jeg skulle ønsket.Vurderer nå en modell fra Scarpa som heter MOBE, noen som har kjennskap til denne? etter hva jeg klarer å lese virker det som en sko som kunne vært bra.

Spørsmålet er egentlig også om denne er kompatibel med Marker Duke 16? 

Takker for svar! 

Re: Kombinasjonsdilemma sko+binding
Colaussen #179728 29/12/2012 9:32 AM
Ringrev
Ringrev

Duke takler vel alle sko bortsett fra rando-race sko og tilsvarene - slik som tlt5.

Colaussen #179729 29/12/2012 5:30 PM
Fersking
Fersking

jeg kjøpte meg Scaroa Mobe for noen uker siden, og har brukt de på to toppturer, en dag i heisen med pudder til knærne, og i dag var jeg å raila litt i parken med de (pudderet var borte). de funker overraskende fint altså, stiv som juling. Jeg har ikke brukt de så mye at jeg vil anbefale de ennå, men jeg blir mer og mer fornøyd. Jeg har Marker Duke binding, men det blir nok Dynafit TLT Radical ol. straks. Har hørt og lest at slike randobindinger holder bra selv om du kjører hardt i anlegget, og i tillegg blir det mer trivsel opp fjellet smile

Colaussen #179730 29/12/2012 5:30 PM
Fersking
Fersking

jeg kjøpte meg Scaroa Mobe for noen uker siden, og har brukt de på to toppturer, en dag i heisen med pudder til knærne, og i dag var jeg å raila litt i parken med de (pudderet var borte). de funker overraskende fint altså, stiv som juling. Jeg har ikke brukt de så mye at jeg vil anbefale de ennå, men jeg blir mer og mer fornøyd. Jeg har Marker Duke binding, men det blir nok Dynafit TLT Radical ol. straks. Har hørt og lest at slike randobindinger holder bra selv om du kjører hardt i anlegget, og i tillegg blir det mer trivsel opp fjellet smile