Hei! Jeg har vært og kjørt der noen dager i det siste. Det letteste du gjør når du kommer ned, er faktisk å kjøre igjennom skogen og holde litt til skikjørers høyre. Da treffer du etterhvert på en vei som du kan holde hele veien ned til skiløypene, så er det bare å skøyte tilbake til annlegget. Ellers må du holde veldig mye til høyre, og der er det en bratt skrent som er vanskelig å se når du kommer durende med på ski. Om du ikke er kjent der, anbefaler jeg deg å ta turen ned til skogen og stoppe i skogen, så kan du se oppover igjen og se hvor du alternativt kan kjøre.Det du sier om at det henget er ganske bratt, er helt riktig. Det går fint an å kjøre der, men det er mye finere å komme inn fra andre siden av toppen, altså helt bak i "pudderhagen". Der følger du bare ryggen på hele toppen nedover, så er du ganske safe på å treffe riktig.Jeg har vært der siden julaften, men kan si at det har falt litt snø i det siste også. Etter min vurdering er det skredfare grad 3, og antakeligvis ne betydelig 3 i disse dager. Om du ikke er kjent, eller føler deg litt usikker på skredvurderingen din anbefaler jeg deg å vente litt eller å ta følge med noen som har god peiling. Siste gangen vi kjørte ned løste vi også ut et skred med meningen, for å se hvor lett det løsner etter å ha tatt en snøprofil. Man kan nok si at det ikke skal for mye til før det går et skikkelig skred.Det ligger et skarelag, som har blitt neddynget med snø i det siste, så om det kan være småskummelt.
Uansett, om du skulle finne på å kjøre der. Så gå av på toppen av Traa-trekket, også kan du går rett over, mellom de to toppene som du ser med en gang og holder til høyre så vil du komme til fint. Ellers må du traversere hele veien rundt den toppen som du ser på høyre siden når du kommer opp på toppen av heisen.