Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp! trenger nytt brett
#13423 05/12/2011 7:56 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

leter etter nytt allaroud brett som passer en 189 høy kar. finner bare noen få brett.. trenger vell et i 1.68-1.69 tregner jeg med?

Re: Hjelp! trenger nytt brett
RubenNilzen #13424 05/12/2011 11:20 PM
Fersking
Fersking

kommer veldig ann på kjørestil og hva du bruker brettet mest til.. erfaren eller nybegynner spiller vel også en liten rolle, liker du stive brett eller mykere, samt vekten din er ting som er greit å vite noe om før man anbefaler brett smile

eg mener 168 e vel langt tilogmed for ett camber-brett(som er mer og mer på vei ut), jo lengre brettet er, jo mindre lekent blir det.kjøper du ett rockerbrett er disse laget for å kunne gå ned i lengde og fortsatt flyte bedre i pudder som igjen vil føre til mindre legburn, samtidig som det kan svinge lettere pga mykere front (og tale).. kommer selvfølgelig ann på type rocker også, da det finnes mangen forskjellige varianter etterhvert.. :P har selv byttet til rockerbrett både all mountain og pudder, eneste er herjebrettet som er camber, som igjen kun blir brukt når det såvidt er snø. når det gjelder å anbefale ett eller flere spesifike brett vil eg gjerne vite litt mer (samme gjelder sikkert andre som sitter på bra brettvalg) wink

RubenNilzen #13425 06/12/2011 5:47 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

jeg er 75kg, kjører mest pudder men er en del løypen... er erfaren men ikje heilt pro :p trenger vell et som egner seg litt over alt men i hovedsak pudder, å som leker godt... smile har str 46 i sko. har sett på et Ride Highlife ul wide brett som ser greit ut??

RubenNilzen #13426 06/12/2011 6:34 PM
Fersking
Fersking

har ikke prøvd det brettet, men er sikkert ikke ett dårlig brett og skal vel være ett brett som funker til det meste.. smile er midt på treet stivt og typ samme rocker som burton flying-v om jeg ikke tar feil.. 159w eller 163w burde sikkert passe.. om du e vant til å kjøre på brett på lengde med det du skrev i første innlegg, så kan du sikkert gå på litt lenger og, men som sagt, lekenheten forsvinner.. bredden på brettene finner du inne på specs, ikkje unormalt at skoene stikker litt utenfor, men alt med måte.. mine er sikkert 2-3 cm lengre enn platen e bred, men med litt vinkling på bindingene stikker de ikkje så mye utenfor alikevel.. (44,5 på 260mm bredde om eg ikke husker feil..

RubenNilzen #13427 06/12/2011 7:08 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

okei, tusen takk for info:D har du noen bra natt sider som jeg kanskje ikke vet om fra norge da:p