Søker du pudder først bør du se deg ut ski som er primært for dét, og så forsøke å finne en blandt disse som får deg hel ned fra fjellet om det ikke er pudder.Fullrocker vil være lettere å svinge med i oppkjørt/rufseføre enn en ski med tradisjonell profil, men ikke være like god på hardpack/is. Ikke en rett-ned-ski.Vil egentlig fungere veldig bra på det meste bortsett fra veldig hardt føre.Kiku er jo også en veldig bra allmountainski. MEN: Høyst sannsynlig ikke bedre enn f.eks Pandora i pudder.En ski med lav svingradius kan være en *fordel* for deg, da du liker å svinge deg nedover og ikke straightline ned fjellet. I pudder spiller svingradien minimal rolle.
Som pudderski ville jeg ikke valgt SideKick med nærmere ettertanke sammenlignet med f.eks. Pandora og Kiku.Halen er ganske flat på SideKick og i pudder er det i mange tilfeller en fordel med en liten rocker/early rise her også.
Min mening (om jeg var 163/54):Jeg hadde valgt Pandora eller La Niña som pudderski og siden lange ski skremmer meg mer enn brede ski ville jeg valgt Pandora (162cm).PS: 110-115 mm brede ski er ingenting å være redd for ;-)Men: Siden du sier at valget står mellom SideKick og Kiku ville jeg valgt Kiku (162cm).
EDIT: Kiku ser ut til å mangle noe som heter taper og som minimerer at tuppene vil huke seg fast i snøen når skiene ligger på kant. I praksis betyr det at det bredeste punktet i tuppen (eller halen) er trukket litt lenger vekk fra tupp/hale. Beklager at jeg nevnte dette - det gjør det jo ikke noe lettere for deg...