Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynafit hele veien?
#179474 11/12/2012 8:59 PM
torque Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er iferd med å gå til innkjøp av nytt utstyr. Har ingenting fra før, og ønsker kun å kjøpe et sett ski som jeg kan bruke til alt. Ser for meg å bruke skiene jevnt over til 1/3 til både preppa bakker, frikjøring og toppturer. både stabilitet og lav vekt er viktig for meg. Må vel bare innrømme at jeg er nybegynner, men leter altså etter den ultimate kombinasjonen for mitt bruk, noen kompromisser forstår jeg at det blir, men ser etter en tilgivende ski som også flyter litt.

Dette er løsningen,inntil jeg forhåpentligvis får noen gode innspill fra dere ;

- Dynafit Manaslu 12/13

- Dynafit TLT Radical FT 110mm stopper

- Dynafit Vulcan TF

Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger om alt der måtte mene. På forhånd takk!

Re: Dynafit hele veien?
torque #179475 11/12/2012 9:10 PM
torque Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg er forøvrig 183 cm høy, veier 85 kg og ser for meg å kjøpe 178cm ski. Hva er de egentlige bruksforskjellene mellom ST og FT? Har jeg forstått det riktig når FT tåler litt hardere bruk enn ST, og derfor passer bedre til bruk i preparerte løyper og til frikjøring?

torque #179476 11/12/2012 9:36 PM
Fersking
Fersking

Har Dynafit Mercury TF som er lillebroren til Vulcan. Dette er nok den beste av alle støvler jeg har hatt. Veldig tight passform og stiv flex gir en utrolig presis støvel. Ganske bred ved tærne, men trang i ankel og legg. Denne støvelen har en veldig stiv flex, og Vulcan er ennå stivere.

Dynafit TLT Radical FT har en karbonplate som kan stives av. I avstivet modus øker også torsjonstivheten mellom karbonplaten og frembindingen. Om bindingen kjøres uten avstivning av karbonplaten vil skia ivareta sin naturlige flex.

torque #179477 11/12/2012 10:58 PM
Ringrev
Ringrev