Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Toppturski, K2 Hard Side
#179468 11/12/2012 11:35 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har drevet aktivt med alpin, og kan stå på ski. Nå flytter jeg opp til Tromsø for å studere og har derfor tenkt å utfolde meg i Nord Norges fantastiske natur. Jeg har gått endel toppturer, både med lånte randonee ski og med twintip på ryggen og truger på beina. Nå er jeg derimot rimelig keen på litt tykkere ski som jeg kan kose meg med i de sene timer nedover fjellene. Jeg har tenkt til å kjøpe meg noen freerideski som jeg kan sette på enten rando bindinger eller Salomon Guardian bindinger på. Har også vurdert helt vanlige bindinger som jeg setter alpine trekker gåadapter i. Noen som har erfaring med disse? Har vurdert å kjøpe meg noen K2 Hard Side ski, da de er rimelige og også virker lovende. Siden jeg er student har jeg begrenset med penger, og det er derfor ikke et must for meg å ha det beste av det beste. Noen som vet om disse skiene er gode? Hvor brede de er på midten, og hvordan de flyter på pudder? 

Hadde vært supert om jeg fikk noe tilbakemelding så fort som mulig. Så noe eventuelt kunne settes på ønskelisten til jul!

Re: Toppturski, K2 Hard Side
Carlstedt #179469 11/12/2012 3:13 PM
Fersking
Fersking

K2 Hardside er en glimrende allroundski, og fin toppturski. Den er hverken bredest eller lettest på markedet. Jeg har disse, og har kjørt allround med dem etpar sesonger. Sitter godt på alt annet enn is, flyter nesten i pudder (men så veier jeg oppimot 1/8 tonn), ikke spesielt leken til tett skog, men desto mer stabil på hardt føre og i stor fart pga. titanalplaten. 98mm under foten og med en liten frontrocker for å takle oppkjørt snø. Med god teknikk skal du kunne kose deg med disse. Dog, jeg kjenner ikke til hvordan forholdene rundt Tromsø er, eller hvor høy/tung du er. Om du bare skal cruise knedyp pudder ville jeg ha valgt noe enda bredere og mykere, skal du charge bratte vindblåste fjellsider ville jeg ha valgt noe enda stivere. Og det er forskjell på 70 og 110 kg...

Men siden du er student med stramt budsjett kan du jo også vurdere å kjøpe brukt.

Re: Toppturski, K2 Hard Side
Carlstedt #179470 11/12/2012 3:51 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg er 185 høy og veier 73 kg +- så er ikke største klumpen akkurat! Har også tenkt på å kjøpe brukt. Vurderer også rene pudderplanker. Har jo litt mer carva ski for hardere forhold! smile