Nå har jeg vært så heldig å teste lykten mer en alle andre til sammen
heldige meg.. hehe.Det er pur nytelse å bruke den. Jeg har for første gang kjørt mye hardere i mørke enn i dagslys. Vi har utfordrende føre her opp i nord for tiden med en blanding av gjennombrudds skare, stein hard is, stein hard skare og flere steder pudder. Blåst inn opp mot 30 cm dypt til usle 2 cm som bare skjuler skare is. Lyset trenger ned i snøen på en måte som gjør at det er mye lettere å skille de ulike snø typene fra hverandre. Lys kjeglen er stor slik at du ikke trenger å snu på hode i det hele tatt for å orientere deg når du kjører. Det er naturlig lys over alt slik at du kan dra på det du orker, det er lys over hele kjørefeltet du naturlig ville valgt i dagslyset. Jeg prøver å ikke la lykten lyse rett ned i snøen foran meg. Har ikke slitt med det problemet i det hele tatt. 2000 lykten har mange av de samme egenskapene, eller som min gode venn Tore ropte etter et par jubelbrøl. Jeg trenger jo ikke snu på hode lenger, ser jo alt jeg trenger. Bare å dra på. Det viktigste for meg er dog den økte sikkerheten denne lykten gir når jeg kjører. Jeg kan planlegge turen på en helt annen måte en før, ser langt frem, har stor bredde på lys kjeglen og sliter ikke lengre med behovet for å kjøre saktere for å kunne orientere meg. Gleder meg vilt til jeg kan montere opp to stk på hjelmen