Årets restaurant tips: Ta den korte turen fra Saalbach til Kitzbuhel, og besøk restauranten ved navnet "il gusto"! Det er en italiensk familie som eier og driver restauranten. Restauranten er den mest trivelige jeg har vert på (et veldig lite lokale, med 4-5 bord, så ring å bestill et par dager i forveien!), med passende mye service og pizzaen deres var den beste noensinne. Udiskutabelt. Pizzaen jeg fremdeles husker var med parma-skinke, rucola og rucola ost også hvis jeg ikke husker feil. Den stod ikke på menyen, men var et resultat av en feilbestilling med små modifikasjoner. Eple-kringlen deres var også ubeskrivelig. Utestedene der ville jeg ikke vite noe om, ettersom jeg fremdeles ikke er myndig!
Angående skiturer så var Alpene rundt Kitzbuhel fantastiske... Til Saalbach dro vi ikke, men til Kapru (ikke langt unna Zell Am See) dro vi, og det var kort sagt verdt turen. Offpiste mulighetene vet jeg ikke så stort om noen av stedene, men bre-kjøringa på Kaprun var deilig!!
Og igjen, HUSK "IL GUSTO"!! (ps: hils gjerne fra familien Hansen)Den finner du ved adresse:
Restaurant Il GustoObere Gänsbachgasse 56370 Kitzbühel, Österreich0650 5293534