Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kiku eller Pandora?
#179308 02/12/2012 10:19 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har hört at både Völkl Kiku og Line Pandora er gode ski som passer både i og utenfor löypa. Selv har jeg prövd Kiku'en, men kun i löypa på hardt före. Den virket ganske grei, men skulle selvsagt ha prövd den mer i offpisten. Fikk tips i dag om at Line Pandora er en superbra ski til mine önsker. Jeg önsker först og fremst en off piste-ski (en del skogskjöring), men skia skal også funke greit i bakken.

Noen som har prövd begge skia og har noen tips til hva jeg bör velge?

Re: Kiku eller Pandora?
Skijente #179309 03/12/2012 12:32 PM
Fersking
Fersking

Hei. Jeg har nok ikke prøvd noen av skiene. Men fruen har hatt prøvd begge. Hun ente opp med kiku da hun sa disse føltes litt mer lettkjørt . Og at Pandora skia var tyngre å få fra kant til kant. Men begge er nok gode valg. smile

Skijente #179310 04/12/2012 5:55 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar!! smile

Skijente #179311 04/12/2012 6:28 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har lurt på de samme skia selv! Ikke fått mulighet til å prøve noen av de, men ser at Völk Kiku får litt blanda score på tester (noen veldig bra, andre bare middels). I den grad man skal tro på sånt da (?) Feks her http://www.skinet.com/ski/gear/volkl-kiku-2012

Skijente #179312 04/12/2012 10:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Her også en kar med en kvinne på som kjører på begge skia. Kiku har hun som storfjellski og litt mer allround, mens Pandora blir pudderski. Pandoraene passer best på myk snø og pudder, og krever en avansert løper for å holde en kant på hardt føre. Kiku er noe bedre på hardt føre. De har lengre kant i snøen når de først er på kant pluss noe stivere fleks. Ellers kan jeg også fortelle at hun fikk en helt annen opplevelse av skia når hun satte bindingen lengre bak. Midtmontering er igjen en sak som krever i så fall en avansert løper for å fungere bc jib montert. I en kortere lengde fungerer nok Kiku også som en skogski. Pandora skinner i skogen på mykt føre, men Kiku er mer allround.