Kan noen anbefale toppturer rundtom i Møre og Romsdals traktene? Eventuelt er det noen fine nettsider hvor jeg kan lese om toppturer i området. Tenker da på beskrivelse av hvor man går opp osv.
Er det noen topper her det er mulig å gå nå i desember?
Boken "toppturer i Romsdalen" er en fantastisk bok! (med tur-beskrivelse tegnet opp) Lei boka på bibliotek eller kjøp den! Fantastisk bok! Du bør også leie/kjøpe boka "Den lille snøskredboka". Den er både for ferskinger og erfarne ski-kjørere. Tror det har kommet ut en ny verson av "den lille snøskredboka" etter den første boken som ble en suksess.:) :)
Sjekk ut fjellinordvest.net der finner du tips og beskrivelser på månge fine turer.
Er fortsatt veldigt dårligt med snø även i høyfjellet no till dags. Så trur at trollstigen kan ha ok med snø, men annars er det bare vente. Ser dårligt ut på långtidsvarslet og...
"Opplev Sunnmørsalpane" er ei bok som er skrive av aktive toppturfolk. Dei kan områda godt, og har fleire gode tips til bestiginger. Du kan sjekke ut boka her:
Kan melde om ræva føre på Nonstinden i Innfjorden.Det er ett tynt lag med skare og slush lignende snø under, umulig (for meg i allefall) å kjøre på.Jeg knakk min Marker Tour F10 binding på 1300 høydemeter og måtte gå/klatre ned igjen.Skal skrive under på at det er mye brattere enn jeg fikk inntrykk av på bildene jeg har sett.
Gikk tre turer på lilleskjorta fra brandstad (øksendalen) i helgen. Kun 10 min bæring før snøen dukket opp. Hele flanken var dekt med 10 cm styresnø, en fryd renne med andre ord.
Hi everybody.I just moved to norway, to More og Romsdal,I am interested is there some place, some club, pub or something, where the toppturing skiers come and hang out, because i am trying to find partners for skiing. Thanks