Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
kjøp av snowboard
#13365 19/09/2011 9:14 PM
Knutsen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei jeg lurer litt på størrelse på binding og lengde på brett!?Jeg er mellom 170 - 173 høy cavanlig sko strl er på 42-43 hvordan strls skal bindingen ha? tipper selv medium hva burde jeg velge i sko strls? er 9.5 passe? og er et brett på 160 bra!? både pudder og parkkjøring!har sett på en pakke fra burton:http://www.burton.no/default.pl?showProduct=79344&pageId=717 takk for tips 

Re: kjøp av snowboard
Knutsen #13366 20/09/2011 12:05 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Lengder og størrelser er mye smak og behag. Men her er noen greie regler. Skal du ha brett kun til park skal der være under haka, et allround brett rundt haka og et brett for mer pudder fra nesa eller lengre. Vekt har også noe å si, veier du mer enn gjennomsnittet så velg litt lengre er du lett kan du kjøre på litt kortere.

Størrelse på bindingene burde prøves. Ta meg bootsa i butikken. Men som regel er medium under str 9 og large over.

Når det gjelder boots , så er det er fordel og få på så små som mulig uten at det blir ukomfortabelt. Legg penger i bootsa det vil lønne seg i lengden. Husk kortere boots du har mindre tå og hel drag får du. Selv bruker jeg 43 i vanlige sko , men trykker meg ned i 8,5 i snowboard boots. Trang de første par dagene men etter det sitter de som støpt.

Burton clash brettet tror jeg er et ok valg, men har ikke prøvd det selv.

Etter hva du skriver tror et brett på ca 156 - 158 ville være bra for deg og vil fungere over alt. Det beste er å prøve litt forskjellig, og se hva du liker. Noen skisentre har demo dager de første Helgene i sesongen. Vet Hemsedal pleier å ha rundt 1 desember .

Knutsen #13367 20/09/2011 12:21 PM
Knutsen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

takk for bra svar, føler meg nærmere et kjøp nå wink ! Tenkte kanskje jeg kunne stikke ned på en skate/snowboard butikk å prøve litt sko å høre hva de har å si, for jeg likte det tilbudet der ganske godt. Jeg er jo tross alt fattig student, men er jo kjipt å bestille å få helt feil størrelse!

Knutsen #13368 06/10/2011 2:20 PM
Medlem
Medlem

Legg merke til at få eller ingen brettfabrikanter lister høyde som noe kriterie for hvilken størrelse du bør velge, de skriver kun vekt. Gå etter det du.