Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
BCA Alpine Trekker adapter
#179017 18/11/2012 1:44 PM
Tillon Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Er det noen som har erfaring med BCA Alpine Trekker adapter? Skal kjøpe Salomon rocker 2 til toppturer, men skal kombinere de med trekket hvor jeg liker å være i parken. Dermed trenger jeg en robust og lett binding. Det er derfor jeg vurderer dette produktet ovenfor randonee bindinger. Har snakket med noen som synes randonee blir for tungt, og ståhøyden blir hevet en del kontra faste bindinger som f.eks. marker griffon 13.  Noen som kan hjelpe meg, og evt. komme med erfaringer?  

Re: BCA Alpine Trekker adapter
Tillon #179018 26/11/2012 1:17 PM
Fersking
Fersking

Trekkers brukar vara en topptur-dreper i min mening. Det blir utruligt tungt att gå med ettersom du får vikten av ett par extra bindningar. I tillegg så har du ett par ganska så stora ski med ett par stora feller. Det hela blir alltså väldigt mye friksjon mot bakken og tungt.

Tror att Salomon the guardian kan vara ett bra alternativ för din del.

Tillon #179019 26/11/2012 1:46 PM
Ringrev
Ringrev

Synes egentlig de fungerer helt greit til det de er tenkt som. Fordelen er at man slipper den negative ramp angelen som marker bindingene har....og guardian tror jeg. Jeg slet litt med at jeg løste ut når det var bratt og hardt - bakbindingen på salomonbindingene skled bakover...muligens bare en feilinnstilling av trekkerne. Man kommer også veldig høyt, så man må ha lange staver. Jeg tror de ville være veldig skumle på en bratt travers.Tenker stadig at jeg burde kutt ut marker bindingene og satse på trekkerne (har dynafit oppsett også)...kjøringen ville helt klart bli bedre, og til korte turer i løssnø fungerer de helt greit.

Tillon #179020 26/11/2012 3:37 PM
Fersking
Fersking

Du får et skikkelig heftig moment i bratt travers og risikerer å vri i filler hele trekkerne. Ellers et supert system om man har litt trangt budsjett f.eks.

Tillon #179021 10/01/2013 9:23 PM
Tillon Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for god tilbakemelding. Jeg kjøpte Salomon guardian 16 bindinger, noe jeg ikke angrer et sekund på! Har brukt de 4 ganger i år, og jeg synes de er fantastiske! Du står lavt, og de gir den kjøringen som du kan forvente av en vanlig fastmontert binding. De blir kanskje litt tung å gå med i lengden, men dette får du igjen for på kvaliteten og nedkjøringen! Anbefaler Guardian på det sterkeste, om det er noen som har samme dilemmaet som jeg hadde. Takk for tipset! Jeg monterte de på et par med Line sir francis bacon, som også er en meget god allroundski.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå