Hei, jeg har trent alpint i rundt 6 år. Jeg har hat veldig liten erfaring med topp tur ski og pudder forhold(En tur ned i herlig dyp pudder på lånte park ski og syntes det var helt fantastisk).
Ønsker å kjøpe meg et par gode topp tur/pudder ski med Marker bindingerHar hørt denne typen bindinger er greiest om man vil fokusere på turen ned, og er vant med og putte mye kraft fram på ski.
Fant fort veien til Sport Conrad, men jeg er veldig usikker på hva jeg bør velge av ski. Ønsker ski som er gode i så og si all slags føre, en All Mountain ski om jeg har forstått riktig, men det pudderforhold jeg kommer til og sikte på. Pratet med en fyr på Sportsbua, han anbefalte et par HOJI 4FRNT fordi han mente de passet bra for tidligere alpinister som vil over i pudder forhold og toppturer.
Dog de har ikke disse skiene på Sport Conrad. K2 KungFujas 11/12 virket som et godt alternativ men jeg har egentlig ikke peiling.
Noen her som har noen forslag til valg av ski og bindinger(Hvilken Marker bindinger bør jeg bør gå for, eller noe annet enn Marker?)
Er 176 høye og veier knapt 60 kg, Hvor lange bør skiene være?