Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til utstyr.
#178879 08/11/2012 8:37 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, Er ny på dette. Skal kjøpe meg randonee sett, vurderer å enten kjøpe Dynafit Stoke, Dynafit Radical ST 110mm, Scarpa Maestrale. Eller K2 Coomback, med samme oppsett på binding og sko, eller som et alternativ Marker F12 med 110 mm hvis det blir Coomback. Har lest en del om disse to skiene, begge skal  være ålreite topptur ski, som funker på de fleste underlag. Men har forstått det sånn at Stoken ikke fungerer optimalt på hardt underlag og at coomback er mindre fartstabil, men allikevel fungerer bra, men kanskje dårligere flyt i pudder enn stoke. Men hvilken ski burde jeg velge ? Den burde passe de fleste forhold i fjellet ? 

Re: Tips til utstyr.
HardOutNorth #178880 23/11/2012 11:52 AM
Fersking
Fersking

Hvis du er ny ville jeg valgt comback skien. Selv om jeg ikke har prøvd stoke skien tror jeg combacken er mer allsidig. Et alternativ kan være k2 hardside. En veldig farsstabil ski som takler alt av forhold. Gå for dynafit bindinger hvis du skal bruke den mest på topptur

Re: Tips til utstyr.
HardOutNorth #178881 23/11/2012 12:17 PM
Fersking
Fersking

Jeg kjøpte Stoke-skia. Mest fordi jeg hadde et par dynafit-bindinger liggende og fordi Sport Conrad solgte de for under 2000 kroner. Har hørt litt ymse om insertsene på stoke, at det er lett å rive bindingen ut, men det gjenstår å se, har ikke fått prøvd de ut ennå. Har prøvd gamle coomba, uten rocker. Svingvillig og god ski det, absolutt, men ganske myk.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå