OK har nå også testet appen. Hva jeg har opplevd, er et bedre resultat enn Adrenalinekick hadde. Men må si at en skredsøker er selvsagt bedre, slik som forventet.Jeg, og kompisen min har testet appen med 2 HTC telefoner (i en pose) i åpent terreng, gjemt under snøen.
Det var ganske skummelt i begynnelsen for å finne telefonen. Første signalet mottok vi ganske langt unna, rund 30m fra målet. Det tok oss bare få minuter for å kunne markere omtrent målet. Men til slutt, tok det sikkert nesten 10 min. før vi fant telefonen.Jeg fikk også et sterkt hoppende signal.
Min kompis har kompetanse i det elektriske faget, sa at Wifi er et helt annet type signal enn ei skredsøker. Han sier at Wifi sender som en stor ball og at det er meningen å være et pulserende signal. En skredsøker sender et annet type signal, som er ganske stabilt og flat.Wifi har en helt annen frekvens enn ei skredsøker. (Ghz mot Khz). Men han sa at Wifi er et veldig tryggt, siden wifi blir også brukt i industrien feks. for å kunne styre pumper osv.Han sa at GPS er ingen alternativ siden avviket er for stort og krever fri sikt til himmelen. Wifi fungerer likt som en skredsøker, begge sender et signal
Etter de første testene, endret vi søketeknikk og deretter gikk det mye bedre. Etter noen få tester kom vi så langt at vi fant telefonen innen 3 min. ved hver eneste test.Signalen pulserer hele tiden men det må bare ignores, Hver gang man får et tydelig og sterkt signal, så markerer man stedet (man er mer i nærheten).Så søker man videre til man er sikkert på, i hvilket område den ligger. Etterpå må man finsøke i det markerte området.Etterpå så leste vi veilednigen, noe som vi egentlig skulle ha gjørt før vi dro...:) der står faktisk alt om søketeknikken!Noe som vi opplevd selv, er at det er det viktig at man justerer hotspottet på "always on" i egenskapene, ellers dør wifi.
@Adrenalinekick hva slags skredsøker bruker du? Forøvrig du kan presse bort andre signaler med å selektere de bort i buddylisten.
Alt i alt virker en skredsøker mye stabilere og tryggere enn appen. Men det er disidert bedre å ha appen istedet å kjøre uten noe, og det er egentlig også det som er nenvt på nettsiden.Jeg tror faktisk at det er lurt å gi den til, f.eks. barn som ikke har noe, så har man i hvert fall en sender i stedet for ingenting.I hvert fall mye bedre enn en Recco brikke.Er spent på hvordan det utvikler seg videre.