Ehh så vitt jag vet fungerar maestralen definitivt inte i alpinbindningar. Osäker på baronen, maestrale fungerar med dukes men vet inte om baronen är lika anpassningsbara.
En intressant sidnotis är att ni inte bör lita alltför mycket på vad affärssäljarna säger om att passa in at pjäxor i alpin bindningar. Vid tre tillfällen har jag nu blivit meddelad att detta fungerar alldeles utmärkt. Detta av respekterade butiker och inte alla gångerna av yngre säljare. Efter att ha "diskuterat" frågan med en del mycket erfarna personer på teton gravity forumet så skulle iaf jag avråda det starkaste från att gå med på detta. Även om det i praktiken går att trycka in pjäxan i bindningen så är resultatet att DIN inställningarna inte alltid/någonsin stämmer efter det. Du kan med andra ord få en skida som antingen löser ut när du minst anar det eller inte löser ut alls. Är ärligt talad lite chockad över att ha livit rekommenderad detta då resultatet kan bli så illa. Tror risken för detta blir allt större under en period när många nya at pjäxor är så styva och klarar nästan all typ av åkning.
Detta kanske är allmän kännedom för många här och ber då om ursäkt för sidoinlägget men för er som funderar på detta så skulle jag som sagt avråda från det.