Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bindinger og sko til Völkl Mantra
#178768 02/11/2012 6:21 PM
Mekum Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!Jeg håper noen kan komme med noen gode råd her. Jeg kjøpte meg et par Völkl Mantra ski sent i april i år for å ha nye ski til den kommende sesongen. Mantra skal passe meg godt da jeg kjører ca 50/50 i og utenfor løypene. Jeg har ikke kjøpt bindinger til disse, eller sko. Jeg har tenkt å kjøpe randoneé bindinger og sko som passer til. ikke fordi jeg har gått på så mange toppturer, men det er kjekt å ha muligheten. Men primært kommer jeg til å bruke skiene på vanlige turer i skiløypene. Jeg trenger med andre ord tips til hvilke bindinger og sko jeg bør kjøpe. på forhånd takk for alle innspill :) 

Re: Bindinger og sko til Völkl Mantra
Mekum #178769 03/11/2012 6:45 PM
Medlem
Medlem

For kjøring i bakke ønsker du en binding ala Marker eller Diamir. Marker Tour F12 er jo en gunstig binding som bør funke fint hvis du ikke skal kjøre porter i bakke. Marker sin Baron er også verdt en titt da mange synes Duke blir litt heftig for de lengere toppturene. Diamir har sin Freeride Pro, men den er vel dyrere enn Marker F12 så da er jo valget enkelt. Når det gjelder sko så for du bare prøve deg fram til det som passer foten. Dynafit sin nye PX One eller Mercury er gode alternativer for topptur. Scarpa har på sin side Rush, Maestrale og Maestrale RS (økende stivhet). Evt. om du har en vanlig slalom sko så kan du bruke den i bakke og en annen sko for topptur. Men her er det først og fremst passform som gjelder.

Re: Bindinger og sko til Völkl Mantra
Mekum #178770 04/11/2012 5:30 PM
Mekum Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar! smile