Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 Superburnin dameski til gutt?
#178607 26/10/2012 4:03 AM
thesjit Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!Har et spørsmål der eg er ute etter ka folk mener. Kom over et tilbud i butikk på et par K2 Superburnin ski med bindinger til 1600kr. Dette skal visstnok være kjempegode ski ifølge selger. Da eg kom hjem oppdaget eg etter litt googling at dette var en modell for women. Utseendemessig vil eg ikkje påstå det.Da eg er vandt med snowblades fra tidligere av og er mange år siden eg hadde egne alpinski lurer eg på om eg har kjøpt katta i sekken? Vil denne skien bli vanskeligere å kjøre på for meg som mann? Bør eg bytte inn igjen skiene?

Re: K2 Superburnin dameski til gutt?
thesjit #178608 27/10/2012 9:00 AM
Entusiast
Entusiast

Selger uten kjennskap til produktene de selger, er veldig vanlig- dessverre. Dameski har gjerne en lettere og mykere konstruksjon enn standardski (vi snakker jo aldri om herreski).Pga damenes litt andre proposjoner og tyngdepunkt, er trolig bindingens monteringspunkt noe mer forover enn om den ikke hadde vært damespesifikk.Jeg tviler jeg på om du kommer til å merke noe til dette, med mindre du kanskje er en kraftplugg som trenger en stivere ski. Skia du har kjøpt er jo laget for gode løpere, så den er sansynligvis ingen slapp nuddel. Din skiteknikk, ut fra det du beskriver, er trolig heller ikke veldig presis, så tviler på om du er en "kjenner" som dette vil ha betydning for.Andre ting som kan skje- tja, uønsket oppmerksomhet i heiskøen. Kanskje du havner på after ski med de gutta i den patruljen du vet, og da snakker vi ikke er skipatruljen;)