Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
spm ang bindig og støvler :)
#178399 14/10/2012 11:22 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hallo godtfolk! 

har kjøpt meg tecnica chocise og marker tour f12, i forbindelse med dette lurer jeg på om man må bytte ut tech sålene og sette på DIN såler på disse skoene for at det skal fungere optimalt med denne bindingen? Går ut i fra at det er tech såle som sitter på, da denne er ganske grov i mønsteret? Mener å ha sett at DIN sålene er mer som en "vanlig" såle og ikke så grov i mønsteret?  I såfall hva blir forskjellen på å bytte ut disse sålene? Har lest en del om dette på nett, men har ikke funnet noe svar på om man må bytte det ut, derfor søker jeg dere som er eksperter her inne  

sier på forhånd takk  

Re: spm ang bindig og støvler :)
skikjører #178400 15/10/2012 12:21 AM
Entusiast
Entusiast

Du trenger ikke bytte fra tech for å bruke f12. Techsålen har små metallbeslag på siden av tåstykket og metallbeslag midt bak på helstykket.Du må passe på å justere høyden på tåplaten på bindingen. Randosåler med gummisåler er høyere enn vanlige såler, derfor fungerer disse ikke optimalt på vanlige bindinger. På f12 kan du justere til begge typer.Forskjellen er først og fremst at det er mye bedre å gå og klatre i steinura med et lag gummi på sålene.En DIN-såle vil imidlertid være hardere, og slik være litt mer stabil i bindingen.

skikjører #178401 15/10/2012 6:42 AM
Entusiast
Entusiast

Selvfølgelig er tech-sålene også laget for bruk med tech-bindinger, Dynafit, G3, Plum etc, derfor navnet.Støvler med gummierte topptursåler lages også uten denne egenskapen (har da ikke disse metallbeslagene beskrevet over).

skikjører #178402 15/10/2012 9:12 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

takk for svar!! har som sagt lest en del om det, men ikke funnet noe svar! godt å vite at man kan spørre om råd her inne laugh