Hei! Jeg er en gutt på 182cm (82kg) som leter etter en god, morsom og stabil freekjøringsski. Jeg har siklet LENGE på Armada AK JJ (195) og var så og si på vei til å bestille de fra sport-conrad. Men pga usikkerhet over lengden osv har jeg drøyet det litt. Og plutselig en dag kom jeg også over Line Opus (2013)... Jeg hadde igrunn utelatt de skiene fordi jeg tenkte at de ikke var "gode" nok. hehe.. er veldig opptatt av å få en best mulig ski, og Armada JJ er selvfølgelig en ski som får veldig mye oppmerksomhet og skryt. Selv blir jeg veldig oppslukt og gira på "verdens beste ski", men dette betyr likevel ikke at den er den beste for meg:) Jeg kjører så og si bare utenfor løypene, og kjører ofte tøft i skog, på drops og i åpent/ bratt terreng. Selv om jeg kjører mest utenfor løypene, liker jeg også å ha en ski som er "god" i trakka løype når snøforholdene utenfor løypene ikke er så bra. Jeg søker altså en god pudder/ big-mountain ski som funker til det meste.
Jeg er som sagt 182cm høy og lurer på om opus (192) kanskje kan være et bedre valg enn armada Ak JJ (195), med tanke på lengden min? Er det noen som har erfaringer med disse skiene, eventuelt lengder? Er 13 cm lengre ski enn meg selv litt i det meste laget, selv med en rocker ski?
Freeskier.com har lagt ut tester på pudderski, Opus og Armada Ak JJ kommer ganske likt ut i testen med 17.04 og 17.20 poeng av 20 mulige, der Armada Ak JJ vinner testen.
TAKKER FOR SVAR!