Bærnt:På klipp 2, så hadde jeg fremdeles 1-2 mm å gå på med tanke på å stramme inn, men med tanke på bevegelse (sett bort fra den glippen jeg nevner lengre ned), så utgjorde ikke det noen forskjell i det hele tatt. Kanskje de er montert litt for langt, ...men da de var montert 7mm kortere, så var det rett og slett for kort...
Etter å ha dissekert frembindingen, så er jeg usikker på hvordan de kunne unngå slark i det hele tatt. Det er en stor klump med sleggemekanikk hvor det ikke er antydning til justering eller individuell tilpasning mellom huset og søylen som er en del av bunnplaten. En slark på 0,5 mm mellom hus og søyle helt nederst på søylen, blir en vridning på rundt 1,5 grader - som faktisk er litt (ca halvannen cm i min knehøyde).
Men det som gjør dette litt ille er at det er nesten ikke hjelp i det hele tatt å hente fra bakbindingen mtp å holde støvelen loddrett på skien.
Ift det som er på klipp , så kunne jeg skru inn noe - ca de 7mm som er forskjellen på monteringene. Klipp 1 var mest for å vise hva jeg mente med at støvelen hang i stagene. Når jeg skrudde inn derifra kom jeg aldri så langt at stagene slapp fra støvelen før det rett og slett ble for stramt.
SiSt:Jepp, det var det som var den feilen jeg tenkte på. Fikset dette og sjekket på nytt (orket ikke å mekke en ny video...) og skrev av at forskjellen var minimal. Det var en liten overdrivelse. Har sjekket igjen og det er en forbedring, men ikke opp mot den stødigheten som jeg fikk med Tyrolia'ene.
Alt som er skrudd fast i skien sitter som... ja, skrudd. Det kan virke som om bindingen ikke klarer å generere nok trykk ned på støvlehælen til å holde den flat mot hælplaten. Har heller ingen indikasjoner på at bindingen ikke er korrekt satt sammen.
Uansett - lærerrikt, både med tanke på 'egenutvikling' og input fra dere andre - takker så mye :-)
Litt av poenget med denne øvelsen er platene fra bindingfreedom.com, som finnes for Look, men ikke for Tyrolia. Bakdelen med Look-platen er at den blir veldig lang og hindrer fleksen en del (vil jeg tro). Så da blir vel løsningen å skaffe seg noen emner, armere seg med baufil, skyvelær og søyleboremaskin (eller en ny kompis med en CNC-maskin...) og mekke noen plater selv... Samt krysse fingrene for at Tyrolia ikke er SÅ mye dårligere enn Look :-)