Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sekk: Osprey kode 38, Arcteryx Nozone 35 eller Hagløsf Rand 38?
#177911 31/08/2012 10:00 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvilken av disse sekken vil være best å bruke til toppturer på ski (mest), og til lengre dagsturer om sommeren?Må ha mulighet til å feste ski, ha med hjelm og det andre nødvendige til en topptur. Ett eget rom til ytterjakke er også kjekt å ha.

Vekt og bærekomfort er veldig viktig, og her ser jeg at Arcteryx Nozone 35 kommer svært godt ut på vekt ihvertfall. Veier under ett kilo i liten størrelse. (Jeg er 170 høy). Men jeg er litt skeptisk på om den lave vekten kan gå utover bærekomforten (noe jeg anser som litt vikigere enn vekt) ?

Noen som har noen gode råd? smile

Takker på forhånd smile

Re: Sekk: Osprey kode 38, Arcteryx Nozone 35 eller Hagløsf Rand 38?
mindviruz #177912 03/09/2012 4:44 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har ingen erfaring med Arcteryx-sekken, men har Kode38. Det er en kjempefin sekk til skikjøring, god plass til alt du måtte trenge på topptur og godt system for å snørpe den sammen om du har mindre med. Liker spesielt godt løsning med hjelmen i lokken og muligheten for å åpne hele ryggen. Skifestene er bra, tar enkelt breie ski i A-frame. Stort ekstra rom til skredutstyret og plass til overs til vått tøy eller stegjern. Stoffet er ikke bombesikkert, men slitesterkt nok.

Bruker den sekken på sommerturer også, funker bra til det også. Fin størrelse også om du skal ut og reise, passer perfekt i luka på flyet :-)

mindviruz #177913 03/09/2012 10:34 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.

Ja, det virker som er bra sekk ja. Er den kanskje litt stor til kortere toppturer, eller er det bare kjekt med litt ekstra plass kanskje? Jeg skal gjerne gå på fjellskitur med kjerringen også, og da bærer jeg alt.

Andre sekker som kan være verdt å vurdere?

Jeg har også fått øynene litt opp for Black Diamond Covert. Det var da 2011 modellen jeg fikk se i butikken i dag, da de ikke hadde Osprey Kode inne. Denne var 30 liter, feste til hjelmen på utsiden, feste for ski (A-frame og på skrå bak), egen foret lomme for skibriller, ett hovedrom, ett seperat rom for skredutstyr og våte skifeller, isolert rom for drikkeslange og lommer på hoftebeltet. Noen som har erfaring med denne?

mindviruz #177914 05/09/2012 7:06 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg bruker Rand 38 sekken til Haglöfs både sommer og vinter. Jeg synes den har praktiske og smarte funksjoner hele veien. Liker spesiellt godt at den kan åpnes fra siden slik at jeg lett får tak i det som ligger i bunnen av sekken uten å måtte dra ut alt. Sekken har et ytterrom som kan brukes til å oppbevare feller da rommet har drenering. Bærekomforten er også god.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå