Jeg er nok ganske uenig med deg Adrian i at Tracker er en av de beste søkerne for nybegynnere. Den var det kanskje før, men nå er den utdatert.
1. Rekkevidden til Tracker 1 er dokumentert å være svært dårlig (siste utgaven av canadian avalanche accosiation sitt medlemsblad)
2. Da tracker kun har to antenner oppstår det noe som kalles for "falske maksimum". Dette vil helt enkelt si at spesielt dersom den skredtatte er litt dypt begravd så vil ikke det punktet man får lavest avstandsangivelse være det punktet som er nærmest den skredtatte. Spesielt for nybegynnere vil det være vanskelig å kjenne igjen slike situasjoner og følge søkemønsteret langt nok ut til man får et dropp i signalet igjen.
Mammut Element er ekstremt enkl og intuitiv. Du unngår problematikken med falske maksimum og utflaggingsfunksjonen er ekstremt god. Jeg ser ingen som helst grunn til å kjøpe en BCA Tracker (evt tracker 2) nå som Elementen er kommet på markedet.
(Hvis noen vil lese en nylig undersøkelse der Elementen gruser blant annet Tracker2, så send meg en PM.)