Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Lib Tech T.Rice vs. MC Kink
#13218 18/01/2011 11:26 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei.

Gjentar meg selv litt her nå, men skal handle nytt brett. Burton Blunt brettet som jeg har føles veldig mykt og ustabilt nå. Kikket litt på Lib Tech T.Rice brettet, men er redd det blir litt for stivt(flex 7). Innbiller meg at det er et brett for "proffene" ,dermed har jeg begynnt å kikke på Lib Tech MC Kink brettet istedet(flex 5) som er hakket stivere enn Skate Banana (flex 4) Alle disse brettene fra Lib Tech deler vel det meste av den samme teknologien, eller???Håpet er å få noe som er stivere enn Blunt brettet som jeg tror har flex på 3 eller 4. Er det den samme skalaen da tro?? Vurderer 153 lengde. Er 173 og veier 80 kg. Vil nok kjøre mest i preparerte bakker, er jo fersk i gamet enda, har begynnt å hoppe (veldig kort) og funnet ut at løs-snø kjøring er morro.Holder en knapp på MC Kink brettet, sparer 1000,- i forhold til T.Rice og.Tips og råd mottas med stor takk og interesse.

Re: Lib Tech T.Rice vs. MC Kink
Gäschen #13219 19/01/2011 2:07 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg kjører T. Rice brettet og opplever det som mykere enn brettet jeg hadde tidligere. Det brettet var et 2008 Allian Ingemar Backman brett.

Med din lengde og vekt ville jeg minst ha gått for et brett på 155 - 160. Jeg er 178 høy og veier ca 76 kg. Jeg gikk for T. Rice på 161,5 og er storfornøyd så langt. Jeg kjører stort sett offpiste, men brettet sitter som et skudd i bakken.

Gäschen #13220 13/02/2011 10:19 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

HeiHar tatt litt tid dette, men nå er Ny-brettet i hus. Salget startet på Swag fredag. Har vært innom den butikken maaange ganger de siste ukene og kikket. Har jo siklet på Lib Tech brettene lenge. Valget mitt sto nå mellom: Skate Banana, T.Rice og TRS modellen. Endte opp med TRS'en i 159 lengde.Lørdag morgen tok jeg en tur til Trysil for å prøve sakene.Ble litt skremt med en gang, da det virket stivt. Men det var nok bare overgangen fra det gamle brettet som gjorde seg gjeldende. Etter litt kjøring ble jeg bare mer og mer overbevist om at valget av brett var rett.Brettet funker som fyyy. Fikk prøvd det i løssnø, preparerte bakker og på isen som dukket opp i bakken litt utpå ettermiddagen.Da har jeg nok brett i mange sesonger fremover. Hvis det da ikke dukker opp noe annet fristende til neste år som jeg "bare må ha".

Gäschen #13221 14/02/2011 8:50 AM
Fersking
Fersking

Ghia-Geir? Lib (eller Mervin Mfg generellt) er helt koooonge! Ble frelst etter fjorårets sessong med GNU. Nå kjører jeg Banana Magic, som er som en våt drøm. Får også ett LibTech 1986 Snow Mullet denne uka som skal konverteres til splitboard!

Gäschen #13222 14/02/2011 11:17 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Ghia-Geir?Jupp, det er meg det.

GeirH

Gäschen #13223 15/02/2011 1:13 PM
Fersking
Fersking

Det var det jeg tenkte ;-) Ikke mange Gäschen's der ute... Da så vi nok hverandre oftere før, når jeg var litt mer aktiv i Liga`n. Marius