Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Feil ved montering av bindinger?
#177054 03/04/2012 9:13 PM
Frodob Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Har vært på skisalg i dag og handlet meg et par Vølkl Katana, disse ble montert med Marker Griffon bindinger.

I kveld når jeg skulle se nøyere på utstyret oppdaget jeg at tre av fire skruer på frembindingene er satt fast så man kan se at det buler ut på sålen av skia når den holdes mot lyset. Brukte lommelykt og dro en linjal over ujevnhetene, og kunne da tydelig se at lysåpningen ble større når linjal passerte punktene.

Dette merkes vel ikke til vanlig, men tenker som så at når disse skal preppes så vil dette kanskje være uheldig?

Noen som har vært borti lignende? Kan dette forekomme? Har iallefall ikke sett noe slikt før og butikk var dessverre stengt når jeg oppdaget det, så jeg har ikke fått snakket med dem enda.

Synspunkter mottas med takk:-)

Re: Feil ved montering av bindinger?
Frodob #177055 03/04/2012 10:32 PM
Entusiast
Entusiast

Du er nok ikke alene om denne opplevelsen. Feilen er vel nærmest for en klassiker å regne.Denne feilen er montørens, og har du butikken i nærheten kan du sikkert be om en liten kompensasjon for uhellet.Du kommer nok ikke til å merke noe til disse bulene, men sålen vil slites fortere over dem og de blir mer synlig etter vært.En såleslip vil gjøre sålen plan igjen, og før du har slitt hull der hvor sålen nødvendighvis har blitt tynnere har du sikkert kjøpt deg nye ski.Kanskje du kan få en gratis skiservice etter noen ukers bruk som komp, evt kan du hisse deg skikkelig opp og kreve nye ski.

Frodob #177056 03/04/2012 11:18 PM
Entusiast
Entusiast

Dette kan forekomme, men sportsbutikken har rett til å gi deg ett skikkelig produkt. Det bør jo ikke forekomme og det kan på sett og vis gjør skien "dårligere" siden de har skudd sånn at det påvirker sålen.Men snakk med butikken så fikser dere sikkert en avtale, for noe bør du få.

Frodob #177057 04/04/2012 3:53 PM
Frodob Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for svar.Har vært i kontakt med butikken i dag og der var det klar tale. Dette var feilmontasje og skal ikke forekomme, så jeg skulle ta med skia slik at de fikk ordnet opp i detteSå da får jeg se hva de vil gjøre.