Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skivalg (50% bakke / 50 % skog/offpiste)
#176705 07/03/2012 9:08 PM
bapmon Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei

Har nylig byttet ut Vølkl Katana med Vølkl Kuro, for å få enda mer glede i løssnøen. Jeg opplevde også at   katanaene var tunge i skogen.

Synes Kuroene er helt enorme i pudder og synes virkelig at jeg har funnet de rette off piste skiene. Likevel angrer jeg allerede på at jeg solgte Katanaene, da jeg synes de fungerte godt i bakken også (kanskje var de bare litt lange for meg)

Med tanke på alt salget som er om dagen er jeg nå på utkikk etter en ski som kan brukes i bakken, men som også fungerer godt til skogskjøring og løssnø (om sjansen skulle by seg en dag Kuroene står igjen hjemme).

Jeg er litt Vølkl orientert og tenker at et par Mantra kunne være et godt suplement til Kuroene, men er også nysjerrig på K2 og Armada.

Jeg er 182, veier 88 kg og er relativt dreven på ski. Vant til å kjøre off piste, og går toppturer en gang i blant.

Noen som har forslag til en ski som kunne passe????

På forhånd takk!!

Re: Skivalg (50% bakke / 50 % skog/offpiste)
bapmon #176706 08/03/2012 2:38 PM
Entusiast
Entusiast

Vil bare si at Mantra ihvertfall ikke er noe spesielt godt valg til det du beskriver. Dersom det er godt med snø og du skal inn i skogen blir den vel smal, og med den ekstremt minimale rockeren den har vil heller ikke dette bidra til at den blir særlg lettsvingt. En ski med rocker både i tupp og tail, og litt mer bredde er tingen for skogskjøring.

bapmon #176707 08/03/2012 10:53 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

K2 Sidestash er en fantastisk ski til bruken du beskriver. Du kommer aldri til å angre. 181 burde være ideelt. I praksis 184-85cm sammenlignet med f eks Völkl.Sjekk www.bodoadventure.no Den skulle visnok komme på 40%.

bapmon #176708 09/03/2012 6:51 AM
Fersking
Fersking

Så bra at du ble fornøyd med Kuroene. Herlig leken i skog/pudder!Kan anbefale K2 Kungfujas som er en glimrende all-mountainski. Camber for greit grep i bakke og litt rocker for flyt. Veldig komplett ski til den bruken du beskriver.

Selv kjører jeg på Black Crows Navis i tillegg til Kuro. Kan anbefale den også, men den er ikke like lettkjørt i skogen som Kungfujas, men veldig bra i pisten. Gir noe av den samme solide følelsen som Katana, men er noe smalere og har ingen rocker. K2 Obsethed er enda mer morsom offpist pga større bredde og mer rocker, men den heller jo mer mot Kuro og vil være vesentlig dårligere i pisten enn Kungfujas.

bapmon #176709 09/03/2012 10:27 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Bra innspill på Forum, Er i samme ærend: erfaren kjører, men i stor grad fra preppet bakke ( ikke Telemark). Leter etter en 50-50 ski for bakke / moderat løssnø-kjøring. Noen erfaringer fra Vølkl Nanuk eller Head (Motorhead, Rock'n Roll ) ?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå