Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
NTN på twintip
#176702 07/03/2012 5:10 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Har akkurat kjøpt meg et par Head Mojo 94 med NTN og Scarpa TX. Har tidligere kjørt på et par ganske enkle carvingski med Linken og Crispi CXP. Sammenlignet med de ser bindingene ut til å være montert en god del lenger fremme, men nå er det vel slik at både det at skiene er twintip og at bindingene er NTN er to forhold som gjør at bindingen skal lenger frem.

Bilde kan sees her.

Mitt spørsmål er egentlig ganske enkelt om det ser greit ut? Jeg har som sagt dårlig sammenligningsgrunnlag. Skiene skal brukes fortrinnsvis i bakke på varierende føre, men er en allround ski som også vil bli brukt til jibbing og enkle toppturer/offpist.

Hva tror dere om lengden på skiene? Jeg er knappe 175cm og drøye 70kg. Skiene er 180cm, men reallengden er vel noe kortere i og med at de har tupp i begge ender.

Re: NTN på twintip
Skogseth #176703 10/03/2012 9:06 AM
Medlem
Medlem

Lengden på skiene er nok grei og plasseringen av bindingen ser ok ut på bildet. Vanskelig å dømme ut i fra bildet, men NTN-bindinger har et ganske massivt tåparti som tar ganske mye plass foran tåa og dermed ser ut som den er montert lenger fram enn andre telemarksbindinger. Kjenner ikke skia så godt, men bindingen er nok montert enten midtstilt eller på BC (siden det er twintip er BC ganske nærme midten på skia så det er vanskelig å skille de to på et bildet). Du får prøve skia og se hva du synes. Freeride bindngen er montert på plate så du kan flytte bindingen mellom tre hakk. Den står nok på det midterste hakket så du skal kunne flytte den -1.5cm bakeover hvis du ønsker uten å skru om bindingen. Alt etter smak og behag så her er det bare snakk om å teste!